Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento problem

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg eller programoeren har et problem vedr. min shop. I selve shoppen er mine produkt priser af en eller anden grund vist ex moms & incl. moms. Det ser dumt ud og jeg vil bare have prisen vist incl moms. Lige nu er der saagar moms paa prisen incl. moms, altsaa dobbelt moms.. Jeg har set paa andre magento shops som http://www.chilibox.dk - www.trendfighter.dk  bla. hvor det staar som jeg gerne vil have det. I shoppen incl moms og i indkoebs kurven vises prisen ex moms, hvad momsen er og total belobet.

Programoeren kan aabenbart ikke finde ud af at saette det op og siger at han skal "hard-code it" , det kan da vel ikke vaere rigtigt, er det ikke en standard ting at faa vist priserne som i har dem og jeg vil have dem??

Hvis man i admin delen saettter en vare til NON ved tax, kommer kun incl.moms prisen frem i shoppen men saa er momsen ikke vist i indkoebskurven. Hvis man saetter taxable goods ved produkterne kommer priserne frem i shoppen ex.moms & incl moms som de er nu??

Saa mit spoergsmaal er om det kan passe at han skal "hard-code" som han siger??

Takker 

mvh Anders

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 12:40

Det er en indstilling under

system -> config -> salg -> moms

Så det er noget du helt selv kan styrre hvis jeg forstår dig ret.

Tilmeldt 2. Jul 08
Skrevet kl. 14:08

Hej

det jeg har været der og kigget og der er det sat op til at blive vist incl. moms men alligevel vises priserne ex. & incl moms?

men det du siger at det skulle ikke være nødvendigt at programmere magento til at kun vise priserne incl moms i shoppen og i kurven vise hvor meget af det som er moms? det er bare noget i indstillingerne som han/jeg ikke kan finde ud af?

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 15:03

Under indstillinger -> salg -> moms -> Vis

Hvad har du da stående i feltet: Vis produktpriser

Fra København
Tilmeldt 4. Apr 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 15:55

Hej

Den opsætninger jeg bruger er følgende og virker umiddelbart...

Tilmeldt 2. Jul 08
Skrevet kl. 18:18

Hej

Martin: der staar -  including tax

ITcura: min er den samme bortset fra den  nederste linje der er min :NO/nej men har provet med YES ogsaa uden at der skete noget ved det.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 18:33

Bruger du et hjemmelavet design? Det kunne tyde på at der er blevet ændret et eller andet i koden der gør at den ikke viser priserne som den skal længere. 

For funktionen som du ser et screenshot af ovenover burde fungerer præcis som du ønsker det.  

Tilmeldt 16. Mar 09
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 18:40

Lyder som om du skal finde en anden programør.. det er en ganske simpel magento funktion, som er ganske overskuelig som de andre svar lyder..

Tilmeldt 2. Jul 08
Skrevet kl. 21:36

Martin Tygsen:

Bruger du et hjemmelavet design? Det kunne tyde på at der er blevet ændret et eller andet i koden der gør at den ikke viser priserne som den skal længere. 

For funktionen som du ser et screenshot af ovenover burde fungerer præcis som du ønsker det.

Ja det er et "hjemmelavet design". Troede bare ikke at det ville gaa ud over saadan et funktion Huh?  

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 21:42

Anders Sorensen:
 Ja det er et "hjemmelavet design". Troede bare ikke at det ville gaa ud over saadan et funktion Huh?  

Det ville det heller ikke gøre normalt. Men det er ikke ensbetydende med at det netop har indflydelse på dit design, evt fordi din programmør har været inde og laver ændringer i pris filerne, eller hvordan prisvariablen udskrives i templaten. 

Det er svært at gisne om hvad det kan være uden man sidder med koden foran sig. Jeg vil anbefale dig du beder din programmør kigge på hvordan magentos default theme er opbygget på den front og så sammenligne med om han måske har pillet i noget. 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)