Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dublicate content - hvor meget/hvor lidt

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 236
Fra  DanDrone Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst light versionen af SEO-LEX, men har desværre ikke fået købt den fulde version endnu, da jeg lige skal have lidt penge i kassen først. Jeg er ved at opbygge min webshop, og læste så om dublicate content i SEO-LEX.

Hvor meget/hvor lidt, skal der til, før google betragter tingene som dublicate content?

Jeg sælger ét unikt produkt, som er et cover til mobiltelefon/laptop/ipod osv. Tilgengæld findes der jo et hav af forskellige mobiltelefoner osv som produktet er tilpasset til. Kan jeg tillade mig at skrive den samme produkt-tekst på ca. 190 ord på alle mine produktsider, hvor der kun er skiftet en 5-6 ord ud (de 5-6 ord er selve produktnavnet der så er skiftet ud et par gange), eller vil google betragte dette som dublicate content?

Mvh Andreas

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 11:43

Se evt. denne video: http://www.youtube.com/watch?v=z07IfCtYbLw

Google optimering (SEO og Google Ads)

Fra København S
Tilmeldt 29. Mar 07
Fra  DanDrone Skrevet kl. 11:54

Ja det er også det, der står i SEO-LEX. Men jeg har nu ikke kopieret min produkt-beskrivelse fra andre. Det er en produktbeskrivelse jeg selv har lavet, men den er jo godt nok på alle mine produkter som nok løber op i 50 stykker,  og flere med tiden.

Men jeg savner stadig et svar på, hvor meget eller hvor lidt der skal til, før google betragter det som duplicate content. Ved godt man ikke kan sætte præcis tal på, men bare sådan ca., og hvor meget det betyder? Det er virkelig svært at sidde og finde på en masse nyt og spændende at skrive, på hvert et enkelt produkt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:59
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

dresse:

Det er en produktbeskrivelse jeg selv har lavet, men den er jo godt nok på alle mine produkter som nok løber op i 50 stykker,  og flere med tiden.

Har du 50 ens produkter ???

Fra København S
Tilmeldt 29. Mar 07
Fra  DanDrone Skrevet kl. 12:03

Hej Christian

Produktet er fuldstændig det samme, men det er så tilpasset til fx.

iPhone 1G
iPhone 3G
HTC Touch Dual
HTC Touch 3G

osv osv.

Så coveret består af samme materiale og kan det samme, men det passer bare til 50 forskellige produkter... Og man kan jo så købe til det produkt man gerne vil have beskyttet. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:08
Gennemsnit 3,4 stjerner givet af 5 person

Det kommer meget an på hvordan det er lavet, hvor meget tekst der er i beskrivelse, og hvor meget tekst der er på resten af siden.

Hvis du vil være 100% sikker på at undgå duplicate content, så lav 1 produkt, og så en drop down menu med de forskelige modeller. Det er jo samme produkt bare i forskelige farver og lign.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 12:10
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Du kan godt rende i problemer med det! Der er flere muligheder:

1. Lav produktbeskrivelsen som tekst på det mest prominente produkt - og på alle de andre skal beskrivelsen være i et billede. F.eks. i en GIF eller lign. 

2. Bloker adgangen for søgerobotter via robots.txt eller i header. Knapt så god ide - da ingen af disse sider så får plads i søgemaskinerne.

Der er flere tekniske fif, der kan bruges. Det vigtige er egentlig, at du ikke har 50 sider med ens eller tæt på ens tekster. Jeg plejer selv at arbejde med max. 25% sammenfald i teksterne. Men det er en "Lex Thomas" og ikke noget, Google eller andre søgemaskiner har sagt.

Fra København S
Tilmeldt 29. Mar 07
Fra  DanDrone Skrevet kl. 12:15

Det kan måske bedst beskrives, hvis i ser min testshop http://1556528.shop12.dandomain.dk/shop/frontpage.html

Jeg har dog prøvet at skrive noget forskelligt på alle produkterne, men har ikke nået det i kategorien iPod, som i kan se her http://1556528.shop12.dandomain.dk/shop/apple-ipod-8c1.html

Tror ikke det er en god idé at lave dropdown boks el, da produktet er lavet til over 3.000 forskellige ting, og med tiden skulle jeg gerne have udvidet mit varelager til størstdelen af alle produkterne.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:17
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Hej thomas.

Helt off topic, så syntes jeg det er lidt morsomt at du er begyndt at reklamere for hair extensions Stick out tongue

Håber din jyske humor kan klare det :-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)