Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen gode ideer hvad jeg kan bruge min etableringskonto på ?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

   Står i den situation at jeg har en del penge på en etableringskonto i banken, og så i stedet for at betale en masse penge til skat, så er det om nogen har en god ide hvad man kan bruge sine penge på eller investere i for at slippe med at betale det meste i skat ?  

   For er nemlig sådan at jeg indbetalte de sidste penge ind 2002, så for hver år de står der skal jeg betale 3 % og 5 % for de penge der er indbetalt til og med 2001. Så er er del penge efterhånden jeg skal af med plus de 39 % som jeg nok også skal batale. Så med alt det har jeg regnet frem til jeg kun ca har 30 % tilbage, hvis jeg bare vil have pengene privat.  

   Ellers kan jeg fortælle at planen før var at købe en gård, men er gået væk fra landbruget, og er studerende på universitet og er 25 år.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej gizmo

Må du lave et investeringsfirma? Så kunne du jo investere i aktier...

Ellers kunne du lave et it firma og indgå samarbejde med en der har ideerne, personligt har jeg flere ideer jeg mangler en økonomisk partner til, men så må du sende mig en pm. Har et samarbejde med solidt IT firma i Indien der leverer IT folk til 5-10$ i timen.

Jeg ejer i forvejen www.goworldwide.biz der er en nystartet BtB side som evt kunne bruge lidt kapital tilførsel til mere direkte markedsføring, og har desuden flere interessante domænenavne i porteføljen.

Hvis du åbner for PM så folk kan skrive direkte til dig er jeg sikker på du får flere forslag med mere info.

Mvh

 

 

 

 

 

 

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

   Jo må godt lave et selskab og så investere i aktier evt. Men de regler er noget forvirret så vil lige ind og snakke med skat hvordan og hvorledes.

   Men ja ellers har du da nogle gode forslag, hvad pengene kan bruges til. Men er sådan at der er mange regler der skal overholdes i forbindelse med etableringskonto. De har eks. noget med at man skal min arbejde 50 timer i måned med det og mange flere ting. Så ved ikke om den går hvis jeg bruger min kapital på at skyde penge ind i firma eks din eller noget andet.

   Og kan ikke åbne din web side ? , og hvad er PM ? , er nemlig ny her inde, ved ikke om det er min profil, for så har jeg udfyldt oplysninger om mig selv der inde nu.

Hilsen Marco 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marco, velkommen til

Du må undskylde den dårlige timing, har lige et problem på sitet der lige skal lukkes for, de arbejder på at få det til at køre igen - sorry.

PM= Private Message

Hvis du går ind i;  ret profil, og så åbner debatindstillinger. Så kan du længere nede på siden under "Private beskeder" krydse af at andre aminoer kan kontakte dig (gennem aminos interne mailsystem).

Nu er 50timer per måned jo kun lidt over 2 timer per dag - uanset hvad du laver vil det være svært at påvise du ikke bruger den tid på det.

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Fra Esbjerg
Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mr A

   jo tak, og bare i orden, så må jeg ind og kigge når din site virker igen. Og tak for hjælpen, har ændret PM, så alle kan skrive til mig nu.

   Men ja 50 timer er ikke meget ved jeg på en måde godt, men er lige med at finde på noget, men også noget som holder, så skattevæsnet ikke tror det er noget fusk. Er mange der har lavet numre før, hvor de enten bare har købt en lastbil evt. og så solgt den lige efter igen, for at slippe med at betale for skat, men kan man ikke mere i dag. Så skal være noget mere seriøs noget hvis det er. Men er åben for muligheder.

Hilsen Marco

Fra Esbjerg
Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

-Sydbolig.

   Jo takker for indlægget vil lige gå ind og kigge nærmere på det i morgen

Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvad læser du?

Synes du skal benytte lejligheden til at gøre noget der er relevant for dig og dit fag. På den måde har du noget af den nødvendige erhvervserfaring, når du bliver kandidat.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Marco Voets:
For er nemlig sådan at jeg indbetalte de sidste penge ind 2002, så for hver år de står der skal jeg betale 3 % og 5 % for de penge der er indbetalt til og med 2001.


Procenttillæggene skal du kun betale hvis du på et tidspunkt vælger at hæve dit indestående på din etableringskonto uden at anvende beløbet indenfor de rammer som loven udstikker.

Overvej om der ikke er noget du selv har lyst til at starte op. Hvis du er studerende på SU kan indkomst fra egen virksomhed også pludselig give støj.....

Henrik

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Marco Voets:
Jo må godt lave et selskab og så investere i aktier evt.


Nej det må du så ikke. Loven giver ikke mulighed for passiv kapitalanbringelser, hvilket også vil sige investering i aktier. Det skal være et aktivt driftselskab.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)