Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Logo og design af web...

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Levetofte:
Jeg har allerede lavet en konkurence på logo til mit firma

Jeg kan godt se ideen i at få et logo vha. en konkurrence .. I får en masse at vælge imellem og bestemmer selv hvilket i synes er "pænest".

MEN folk der ved bare lidt om visuel identitet ved at den her slags opgaver ikke er en skønhedskonkurrence... Et godt logo kræver en indsigt i firmaet, målgruppe og folkene bag. Og den indsigt vil designerene aldrig have i sådan en komkurrence... 

Men okay - det er ikke alle der forstår vigtigheden i at afsætte resourcer til et ordentligt design...

Tilmeldt 20. Jul 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:33

Hej Wellejus,

Jeg giver dig fulstændig ret, men...

Hvis du kikke lidt på sitet, vil du se at du kan vælge at beskrive (netop som du selv nævner), hvad det evt. firma's vision og dermed hvad et evt. logo eller logo skrift skal signalerer

Når du har fået de forskellige forslag er det jo heller ikke forbudt at spørge andre til råds, (brug evt. andre Aminoer, det er vel det vi er til) plus du løbende er i kontakt med designerne, og derved kan lede dem i den retning du+andre syntes.

En del af de designerer der er på sitet er nok som menesker er flest, og dermed som du selv siger, uden den store viden omkring visuel identitet, det kan jeg jo se du ved alt om, let læselig logoskrift som fortæller at du er designer samt det faktum at du har dit eget domæne som jeg bestemt mener, også er en del af den visuelle identitet, da det fortæller mig at du er seriøs.

Sidst syntes jeg det er vigtigt at nævne at i dag kan alle skifte deres loge når de har lyst (det har ikke været for vane før i tiden) da det har været extremt vigtigt at holde linien, og hele tiden. I dag er folk vandt til at der konstant  er forandringer, også når vi taler logo'er, så når tiden er inde eller firmaet er vokset og man syntes man er klar til at betale en (rigtig) designer jamen så skal man da bare gøre det.

Tro mig det er heller ikke altid jeg forstår, at folk ikke kan se vigtigheden i at vælge det rigtige netværksprodukt, vel at mærke også til den rigtige pris ;o)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:01

Hehe tænkte nok at der ville komme lidt kritik af min kommentar .. men sådan er det jo når man har en holdning til noget :)

Jeg kan godt se hvad du mener med at man kan spørge andre osv. Men det jeg vil frem er bare at man ikke kan stole på, at de designere der er med i konkurrencerne ved hvad de laver - de har jo ikke engang kontakt til firmaet!

Levetofte:
En del af de designerer der er på sitet er nok som menesker er flest, og dermed som du selv siger, uden den store viden omkring visuel identitet, det kan jeg jo se du ved alt om, let læselig logoskrift som fortæller at du er designer samt det faktum at du har dit eget domæne som jeg bestemt mener, også er en del af den visuelle identitet, da det fortæller mig at du er seriøs.

Nu skal jeg nok lade være med at kommentere din manglende eksponering af dit firma igennem din manglende signatur og det forældede logo på din hjemmeside, der lider af en meget ærgelig anti-aliasing. Men det er faktisk sjovt at du nævner mit domæne for jeg er faktisk igang med at designe min website i disse dage - og jo jeg har mit eget domæne. Ville du også vide hvis du gad bruge 1 sek. på at læse min profil her på Amino.

Mht. logoet så er det et valg jeg har gjort mig - man kan ikke gøre alle tilfreds, og jeg vil hellere have en unik og stilren profil fremfor et logo skrevet i Verdana str. 16 ;-) Og læsbarhed har ikke en skid med design at gøre - nogle gange er design også det at provokere modtageren til at skulle tænke lidt selv. Det er bl.a. noget som hedder stop-effekt og gestalt-teori der er i spil her. Men tro mig jeg har gjort mig mange overvejelser i forbindelse med mit eget logo så det er et godt kompromis mellem læsbar hed og et minimalistisk udtryk. Og du kan da læse det kan du ikke ? ;-)

Levetofte:
Sidst syntes jeg det er vigtigt at nævne at i dag kan alle skifte deres loge når de har lyst

Nej. Man kan ikke bare skifte logo når man har lyst hvis man altså ikke vil miste kunder... det er simpelthen noget sludder - hvor har du den viden fra? Jeg tror godt jeg ved hvad du mener, men det er altså meget uheldigt formuleret. Der ligger enorme overvejelser bag et skift i identitet. Men som du selv siger så er det nødvendigt engang imellem. Firmaer som f.eks. CallMe mistede ekstremt mange kunder pga. en fejlet lancering af deres nye identitet  i den anden ende har vi f.eks. DanskeBank, der virkelig høster frugterne af deres identitet. Der for er det altså ikke bare lige noget man bør gøre.

Men tak for kritikken - altid godt med nogen der sætter spørgsmålstegn ved tingen :) Hvis du skal have lidt hjælp med dit logo så kan du bare skrive Wink

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 11:21

Wellejus, jeg er 100% enig med dig!

Det er vigtigt med et godt logo, som underbygger værdierne i virksomheden og produkterne, samtidig med at det fanger modtageren.

Og nej - et logo skal ikke skiftes ofte.. Det er helt basal psykologi om indlæring og hukommelse:
Jo oftere vi bliver påvirket af et bestemt logo, af en bestemt lyd, et bestemt billede osv. desto bedre husker vi det.  Og jo bedre vi husker det, desto tættere er vi på at tage det med i en betragtning i en købssituation.
Hvis logoet skifter, er vi tilbage på (næsten) nul, hvis det ikke underbygges af en stor kampagne.
Bare se på vaskemiddel-producenternes reklamer.. de er synkroniserede og elendige, men virker alligevel. Hvorfor? Fordi de kører sindssygt mange reklameblokke i tv :-).. Hvis jeg vækker dig om natten med et tågehorn, og skriger 'nævn et vaskemiddel eller du får en tur ned af Valby Bakke i en kørestol med tre hjul - uden bremser!', så vil jeg vædde med at du råber et af følgende: "ARIEL!!!" eller "F*cK der er en psykopat i mit soveværelse, der skriger om vaskemidler!" :-)

Prøv at lægge mærke til, når en producent skifter indpakning på deres produkter, logo eller lignende: Der bliver altid gjort rigtig, rigtig, rigtig meget ud af at fortælle at det er 'NYT DESIGN - SAMME INDHOLD SOM ALTID'.. 

Ha' en Wauw dag!

Christian :)

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Tilmeldt 20. Jul 07
Skrevet kl. 12:01

Ja ja, men det jeg mener er jo, at når man er en lille nystartet virksomhed, (i kælderen) så går man jo ikke ud og bruger 100.000 eller mere på et nyt logo. Der er andre steder de penge er givet bedre ud.

Det i 2 snakker om er store velrenomerede firmaer som selvfølgelig skal passe på hvad de laver, enig! - men dermed ikke sagt at det ikke kan lade sig gøre.

Jeg har ingen grafisk udd. og er derfor som mennesker er flest, måske med lidt flere meninger om tingene - og at alting ikke kun er sort og hvidt.

Tag nu Falck som har skiftet både navn og logo, det ser da ikke ud som de er started fra 0 igen. (og ja de har gjort meget ud af deres nye logo, eller??)

Og... hvis folk ikke redesignede eller skiftede logoer - så ville i 2 jo ikke have noget at lave vel? ;o)

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 12:45

Levetofte:

Ja ja, men det jeg mener er jo, at når man er en lille nystartet virksomhed, (i kælderen) så går man jo ikke ud og bruger 100.000 eller mere på et nyt logo. Der er andre steder de penge er givet bedre ud.

Det i 2 snakker om er store velrenomerede firmaer som selvfølgelig skal passe på hvad de laver, enig! - men dermed ikke sagt at det ikke kan lade sig gøre.

Jeg har ingen grafisk udd. og er derfor som mennesker er flest, måske med lidt flere meninger om tingene - og at alting ikke kun er sort og hvidt.

Tag nu Falck som har skiftet både navn og logo, det ser da ikke ud som de er started fra 0 igen. (og ja de har gjort meget ud af deres nye logo, eller??)

Og... hvis folk ikke redesignede eller skiftede logoer - så ville i 2 jo ikke have noget at lave vel? ;o)

Hvem har sagt at et logo skal koste 100.000? ;-).. 

Egentlig synes jeg, at det er lige så vigtigt at et lille firma får styr på logoet med det samme.. Det bliver den bærende identitet for firmaet. Og det behøves ikke koste mere end 5 kilo for et virkelig gennemarbejdet logo. Det er så ærgeligt, at få lavet et logo, som måske ikke er lige i skabet, og man så har fået trykt brochurer, brevpapir, lavet kuglepenne, visitkort osv. Så kan man lige så godt få det lavet ordentligt fra start af, med den identitet man ønsker at signalere :-)

Falck: Ja, de har leget lidt med deres logo, men de genbruger faktisk en stor del af deres gamle logo, og det hjælper på genkendeligheden :-).

Hehehe....Nu er vores palette heldigvis bredere end 'blot' logo-design, så jeg tror nok det skulle gå alligevel ;-) 

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Tilmeldt 20. Jul 07
Skrevet kl. 12:57

Hvilken Grafisk skole har du gået på, jeg syntes jeg har hørt dette før? Du burde jo sadle om og blive sælger Wink

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:01

Det er altid godt med lidt sund debat ;-) 

Men godt at jeg ikke står alene med min holdning til emnet :P 

Det der gør visuel identitet lidt svært at forstå for "almindelige" mennesker, er at der ligger rigtig mange ting bag ved et ellers simpelt logo. Det gælder om at vise virksomhedens værdier så simpelt og effektivt som muligt - og det er derfor er der mange, der ikke forstår at det kan tage mere end en halv time at lave :)

"Simplicity is the ultimate sophistication" som en klog mand engang sagde Wink

Og ja vi sælger selv logodesigns, men det handler jo også om at vejlede folk så godt som muligt. Og jeg tvivler på at hverken Christian eller jeg får flere kunder af at forsvare vores faglige stolthed i denne tråd hehe

Fra Odense C.
Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 23:03

Hej Alle

Spændene debat... jeg har været ramt af mega meget arbejde... meget positivt. så jeg må tilstå at den overvældene interesse har været meget mere end jeg regnede med...

Jeg vil bruge de næste 2 dage til at kigge mails igennem og svare de relevante..

Mange tak for jeres mail...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:24

Hej Nicolai,

Ja du har jo nok allerede fundet en designer til opgaven. Ellers er du velkommen til at kontakte mig, så skal jeg se hvad jeg kan være behjælpelig med ;-) Har også et godt netværk af designstuderende, som gerne vil have denne type opgaver hvis det er.

Jeg giver også gerne lidt gratis vejledning, hvis du skulle have brug for det :)

mvh René W. 

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)