Jeg kan godt se ideen i at få et logo vha. en konkurrence .. I får en masse at vælge imellem og bestemmer selv hvilket i synes er "pænest". MEN folk der ved bare lidt om visuel identitet ved at den her slags opgaver ikke er en skønhedskonkurrence... Et godt logo kræver en indsigt i firmaet, målgruppe og folkene bag. Og den indsigt vil designerene aldrig have i sådan en komkurrence... Men okay - det er ikke alle der forstår vigtigheden i at afsætte resourcer til et ordentligt design... |
Hej Wellejus,
Jeg giver dig fulstændig ret, men...
Hvis du kikke lidt på sitet, vil du se at du kan vælge at beskrive (netop som du selv nævner), hvad det evt. firma's vision og dermed hvad et evt. logo eller logo skrift skal signalerer
Når du har fået de forskellige forslag er det jo heller ikke forbudt at spørge andre til råds, (brug evt. andre Aminoer, det er vel det vi er til) plus du løbende er i kontakt med designerne, og derved kan lede dem i den retning du+andre syntes.
En del af de designerer der er på sitet er nok som menesker er flest, og dermed som du selv siger, uden den store viden omkring visuel identitet, det kan jeg jo se du ved alt om, let læselig logoskrift som fortæller at du er designer samt det faktum at du har dit eget domæne som jeg bestemt mener, også er en del af den visuelle identitet, da det fortæller mig at du er seriøs.
Sidst syntes jeg det er vigtigt at nævne at i dag kan alle skifte deres loge når de har lyst (det har ikke været for vane før i tiden) da det har været extremt vigtigt at holde linien, og hele tiden. I dag er folk vandt til at der konstant er forandringer, også når vi taler logo'er, så når tiden er inde eller firmaet er vokset og man syntes man er klar til at betale en (rigtig) designer jamen så skal man da bare gøre det.
Tro mig det er heller ikke altid jeg forstår, at folk ikke kan se vigtigheden i at vælge det rigtige netværksprodukt, vel at mærke også til den rigtige pris ;o)