Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man skifte h1/h2 på osCommerce?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Nu ved jeg ikke om det er h1 eller h2 som kommer op i toppen af ens browser, men ved I om man kan gøre så alle de forskellige kategorier på BIGBuy.dk kommer op i bjælken?
Jeg har hørt det er ret vigtigt for google.

Der skulle gerne stå: BIGBuy.dk - Køb Crosstrainer, når man er under crosstrainers, og BIGBuy.dk - Køb Motionscykel når man er under motionscykler..

Jeg har kigget rundt i admin panelet, her kan jeg ikke finde noget som ser rigtigt ud, og kan ikke finde mapper/filer for de enkelte "mapper" på min ftp server..

Tak..

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

det er <title>Sidens titel</title>, som skal ligge i head'eren. Det kan du godt, men det kræver vist nok lidt kodearbejde. Afhængigt af hvad du ønsker der skulle der være en rimelig ligetil opgave at løse.

Du har lidt misforstået konceptet... OsCommerce har ikke .htm filer og mapper, men en række php-scripts og en database. Det er her fra indholdet hentes, og det er derfor du ikke kan "finde filerne".

Det er altså i scriptet du skal rette for at få det som du ønsker - hvis du ikke selv er hjemmevandt i PHP, vil jeg foreslå dig at alliere dig med en der er. Held og lykke med det :)

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtigt svar..
Jeg har godt nok fundet den det Title.. Så jeg skal bare undersøge hvordan den skifter til den pågældende kategori.. Lige nu tager den bare websitets navn.

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg ikke helt stiv i osCommerce, men du burde kunne lave noget med at snuppe varens id, slå kategoriens id op ud fra varens id, og derefter kalde kategoriens navn ud fra dens id. Jo mindre der i osCommerce selvfølgelig er bygget et framework, så det kan gøres nemmere. :)

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kiggede jeg lige på en osC shop, og det ser ud til at kategori id'et også er inkluderet i url, så det skulle være til at have med at gøre. Så skal du bare trække kategorinavnet ud fra kategori id'et.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm.. jeg skal vel bare finde ud af hvad jeg skal skrive mellem <title> </title>, der skal jeg finde ud af hvad kategori id'et er og indsætte der? Eller hvad.

De hedder vidst sådan noget som: cPath=17

Tilmeldt 12. Dec 05
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steven

Jeg har lige hurtigt kigget på din osCommerce shop.

Det ser ud til, at du skal have installeret et modul der kan håndtere Meta tags (herunder sidens Title tag). p.t. har du ingen meta tags og samme title tag på alle sider.

Vedr. H1, H2 tags m.v. så indeholder din shop ikke nogle af disse overhovedet.

Dernæst vil jeg mene, at du bør flytte din shop op til roden af domænet, istedet for som nu, at den ligger to niveauer nede (/shop/catalog/) - søgemaskinerne vægter bl.a. hver enkel side alt efter hvor tæt på roden den er.

Du ville måske også kunne få en fordel, af søgemaskine venlige URLs på shoppen istedet for standard osCommerce URLs (f.eks. www.bigbuy.dk/crosstrainer/Tita- Prestige-XL-Crosstrainer/ istedet for: www.bigbuy.dk/butik/catalog/product_info.php?cPath=21&products_id=233 )

Du har heller ikke nogen form for tracking af dine besøgende på siden, (f.eks. Google Analytcs).

Alt i alt, er min mening, at som shoppen står nu, er den meget lidt søgemaskinevenlig.

Og så bør du måske kigger på muligheden for at gennemfører checkout uden krav om konto oprettelse, du vil miste en del kunder på dét trin.

Håber du kan bruge noget af ovenstående.

Du er også velkommen til, at kontakte mig på jrc@laika-it.dk - vi har arbejdet med osCommerce siden 2002 - hvis du ønsker hjælp med noget af det ovenstående.

Med venlig hilsen,
Johnny R. Christensen

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for gennemgangen..
Jeg er klar over der er meget endnu, men mange af tingene kræver en del arbejde, og pt. har vi ikke et ret stort budget.. Udover lidt til markedsføring, er der faktisk ikke meget andet. Jeg har selv lavet alt indtil videre og må lave så meget som muligt selv indtil der kommer lidt penge i kassen.

Jeg vil straks gå i gang, tak for feedback.

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

LAiKA iT:


Det ser ud til, at du skal have installeret et modul der kan håndtere Meta tags (herunder sidens Title tag). p.t. har du ingen meta tags og samme title tag på alle sider.

Vedr. H1, H2 tags m.v. så indeholder din shop ikke nogle af disse overhovedet.

.. Hurtigt spørgsmål..

Hvis jeg nu laver metatags og mere søgevenlige urls...
Hvad er H1 og H2 så? Jeg Troede det var title :-)

Tilmeldt 12. Dec 05
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

H1, H2 er tags du benytter til dine tekster.

H1 = Heading 1
H2 = Heading 2 o.s.v.

Disse tags har også betydning i forhold til søgemaskinerne.

Læs evt. lidt omkring SEO på Rosenstands blog
Link til hans SEO ordbog, scroll ned til "H-Tags" for at læse lidt om H1, H2 m.v.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)