Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Programmeringssprog

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og undrer mig lidt over hvilket programmeringssprog jeg skal fordybe mig i, indtil videre har jeg en forståelse for JAVA og OOP, men synes ikke det er helt optimalt, hvilket sprog skal jeg vælge ?

på forhånd tak

Benjamin

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 11:29

Du skal vælge det sprog der bedst løser den type opgaver du godt kunne tænke dig at løse ;)

Der er et værktøj der er bedre end andre til enhver opgave, ikke et værktøj der er bedst til alle opgaver.

Hvad vil du gerne lave?

Tilmeldt 5. Jun 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:33

Jeg vil gerne lave web applikationer / sites / CMS

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 11:35

Så skal du lære PHP, kombineret med MySQL, HTML og CSS til at starte med...

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 11:43

unginvestor:

Jeg vil gerne lave web applikationer / sites / CMS

Hvis du i forvejen kender Java, så lær dog et at de mange og fremragende APIer der er til webbrug.

Jeg kan nævne:

Tapestry

JSF

Wicket

GWT

Stripes

Spring MVC

Struts 2

Der er virkelig mange gode Java web-APIer. Tit vil folk bare prøve at pådutte dig deres eget favoritsprog: "Lær PHP", "Lær C#", "Lær Ruby" osv. Men Java er fuldt ud kapabel til web-sites og CMSer, og nogle af dets web-apier er ret gode.

Hvis du ønsker at starte fra bunde af, hvad angår Java og webudvikling, så kan du starte med det helt basale i JSP og Servlets (fx. kan bogen Head First JSP & Servlets anbefales), men ellers gå efter et af de gode høj-niveau APIer - fx. er Wicket rigtig spændende.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 11:46

Ellers kan du "lære" C#.NET ("lære" fordi C# lægger sig meget tæt på Java, så hvis du i forvejen kender det skulle der ikke være nogen problemer her).

Kombineret med ASP.NET kan du lave nogle fremragende webapplikationer.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 11:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Glem alt om PHP. Lær C# + ASP.NET. Gerne MVC men du skal være opmærksom på at ikke alle web hoteller understøtter det.

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 11:54

Hvad er formålet med at lære et andet sprog? Vil du gerne score et job på det? Udvikle dit eget system? Starte en virksomhed, der tilbyder CMS løsninger? Vil du bare gerne snuse til noget andet end Java?

Tilmeldt 19. Mar 09
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 11:54

Jeg vil helt klart anbefale dig at sætte dig ind i Python! Med Java forståelse vil det ligge dig nært at forstå Python. Når vi så taler web brug findes der et super framework ved navn Django. Se mere på http://www.djangoproject.com/ 

Vi har lavet fincle i Django og bliver hele tiden overrasket over hvor kraftfuldt det er. Django gør tiden fra at få en idé til at have noget der virker kortere. Tjek det ud!

Se mit projekt til bedre vagtplanlægning.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 12:25

Hvad er det du ikke finder optimalt?

Personligt finder jeg java med velocity+torque optimalt til at lave websites, men det afhaenger nok meget af hvor store websites man skal lave, samt ens personlige stil.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)