Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan P-plads trækkes fra i skat?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Min administrationsadresse er den samme som min privatadresse. Kan jeg så fratrække udgift til P-plads, som jo både bliver brugt privat og erhvervsmæssigt.

På forhånd tak!

Mvh Miriam

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:01

Har du noget erhvervsmæssig kørsel, og hvordan afregner du denne kørsel?

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Fra  Mustus Skrevet kl. 20:08

Hej Peter.

Jeg har meget lidt erhvervsmæssig kørsel (messer o.l.) og afregner den med 3,56 kr./km regnet fra hjem/administrationsadressen.

Erhvervsadressen ligger ca. 50 km væk. Der betaler jeg P-plads for min medarbejder, som kun bruger pladsen i forbindelse med arbejdet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:31

Hej!

Jeg tror, at du vil få meget svært ved at argumentere for et forholdsmæssig fradrag.

Specielt fordi du har erhvervsadresse andetsteds...Det er vel ikke strengt nødvendigt at have adm. adresse i privaten!

Jeg har ikke været nærmere inde og checke lovgivningen.......men tror ikke at fradrag vil blive godkendt!

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Fra  Mustus Skrevet kl. 21:01

Jeg kan faktisk heller ikke selv finde et godt argument for fradraget Big Smile Men det kan jeg nu egentlig heller ikke for, at en medarbejder kan få en skattefri p-plads (betalt af arbejdspladsen), når medarbejderen ikke kan trække den fra i skat ved egenbetaling - ligesom f.eks kørsel.

Men tak for svaret Peter.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)