Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

illustrator fil i excel.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg laver måleskemaer i excel og indsætter tegninger, som jeg har tegnet i illustrator.

For et bibeholde en vis kvalitet i tegningen, indscanner jeg tegningen som jpg fil, og indsætter derefter.

Dog synes jeg løsningen er i praktisk.

Er der ikke en der har et bedre forslag?

Håber nogen kan hjælpe..

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:31

løsningen er upraktisk

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 12:15

Jeg er ikke helt med på dit workflow, men du bliver jo nød til at have et bitmap billede (JPEG, GIF) at indsætte i Excel, da du ikke kan indsætte AI filer i Excel.

Men du rentegner altså dine tegninger i Illustrator? Som du herefter eksporter til en JPEG, som du indsætter i Excel. Det kan da dårligt gøres nemmere?

Med mindre du altså dropper Excel, og f.eks bruger InDesign istedet. Men det er nok ikke en løsning, hvis du har komplekse regneark. Men ellers kan du placere AI filen direkte i ID.

Mvh
Brian

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:21

Hej Brian

Det jeg tænkte var om jeg kan lave det om til jpg direkte i illustrator. GIF mener jeg at jeg kan, men bliver kvaliteten så ikke dårlig?

mvh pia

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 12:30

Hej Pia

Jo, jpg er bedst. Hvilken version af Illustrator har du?

Mvh
Brian

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:35

Hej igen Brian

Jeg version illustrator 12.0

mvh Pia

Fra Gelsted
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 99
Fra  miniMEDIA Skrevet kl. 18:00

Hej Pia

Ved ikke om jeg misforstår spørgsmålet, men du kan såmænd sagtens gemme din tegning som en jpg fil fra Illustrator (vector-egenskaberne ryger dog)....

1) Enten kan du vælge File > save for web > jpg og så vælge kvaliteten. (Dette bliver dog kun i skærmopløsning)
2) Hvis du ønsker en højere kvalitet / opløsning, kan du vælge file > Export > vælg jpg og kvalitet...

MEN...
Hvis du har siddet og lavet en tegning i vector i Illustrator, vil jeg da anbefale dig at gemme (export) filen som en .emf - en udvidet metafil. Dette format kan exel sagtens åbne - og så kan du skalere din tegning som du vil, med kvaliteten i behold.

Håber du får det til:-)

Mvh Michael

Mange hilsner Michael Rusbjerg
miniMEDIA - WEB, VIDEO & PRINT

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:30

tusind tak for alle jeres svar.

Jeg kunne ikke indsætte emf filen i excel i mine programmer, men dog lykkes mig at indsætte ai. fil. mystisk....

Min eneste betænkelighed er nu om folk uden AI kan excel filen med billede?

mvh Pia

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)