Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Film Download?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har gået og rodet lidt med ideen om at købe en gammel server, sætte den i stand, købe en masse lagerplads, og så snakke med diverse store filmpproducenter om at sælge film over nettet, altså så man går ind på hjemmesiden, køber filmen, downloader den, og evt ser den på computeren eller brænder den ned.

Lidt ligesom firmaet lovefilm gør, bortset fra at her kan du få filmene med det samme!

Men hvordan tror i ens internet forbindelse skal være?

Den skal vel være ret voldsom?

Fra Hornslet
Tilmeldt 19. May 09
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

altså din forbindelse eller kundernes

 

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er en del udfordringer i dit projekt. Men har du en ide om at de vil lade dig sælge deres film? Og har du styr på DRM / kopisikring?
Du vil da også skulle sælge en del, for at det kan betale sig. Serveren skal jo heller ikke være så gammel, ar den ikke kan følge med.
Internetforbindelsen skal jo være tilpas stor, i forhold til antal brugere du regner med, og hvilken hastighed du ønsker at levere.

Mvh
Brian

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Fra Hornslet
Tilmeldt 19. May 09
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal godt nok have lidt kapital for at starte det du har gang i der :P

Vis det tænker på at få en dele kunder skal der også være en masse fil
de kan vælge i mellem vis vi nu ser du skal have omkring 10.000 film man kan købe der inde :P
Så skal du have lager plads på 47 TB på din server + lidt ekstre så til en start skal nu nok bruge omkring 60-70 TB og så skal du også bruge en rimelig nu server med en masse ram før den kan styre alle dem der vil download film ned fra din server + en form for nødstrøm til din server.

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen kopisikring har jeg ikke styr på rigtigt..

Og jeg har prøvet at snakke med dem, men har endnu ikke fået et svar...

Hvad angår forbindelsen, så overvejede jeg at udnytte P2P, ligesom pirater gør det i "piratverdenen"!

Det ville være smart tror jeg!

Forestil jer at man lavede et program der kunne hente disse film.

Derefter kunne man "seede" sine film til andre, og dermed opspare "points" og hvis man fx har seeded 10 film får man een film gratis til at downloade? dvs jeg slipper for at skulle have en terabit upload? og hvad angår kopisikring gør man det bare som musiknumre, de kan kun afspilles på een, eller to computere i hjemmet (eller man kunne evt binde filmen til et serienummer på computeren).

Det der nok bliver dyrt er som i siger plads, og ram.

Men det bliver nok først i starten?

For hvis man laver det her med at seede, og "optjene" point er det den enkelte der måske har 3-4 film liggende, og så henter folk små bidder af filmene rundt omkring fra?

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Du behøver ikke lave fildeling for at få økonomi i projektet og du behøver ikke monsterservere og den slags ting.

Det eneste du skal bruge er nogle filmrettigheder og noget startkapital. Du skal regne med at en løsning koster i omegnen af 200.000 og så er du i gang.

 

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Og hvis han så sælger en film til 20,- Kr - så skal der altså sælges en del film, før det har tjent sig selv hjem.

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Fra Hornslet
Tilmeldt 19. May 09
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

ja nemlig og sådan en server med de ram og den kapasitet er heller ikke helt billigt i drift

+ nødstrøm til en server koster mellem 6 - 100.000.- kommer and på hvor stor er server den skal holde gang
i og hvor længe

Og selv skal ja have en 1 Gbit/s forbindelse for eller går det for langsomt så gider folk ikke download der
vis det tager 4-5 timer du skulle gerne ned på 30-60min med en 20 Mbit/s kunde forbindelse.


M.V.H

Casper Kromann Nielsen

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Equinoxe, hvis du har rettigheder og penge kan der laves en løsning. Du kan se helt bort fra de regnestykker som andre laver.

Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 199
Fra  Public Static Amino Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal i al fald ikke overveje at sætte en server op derhjemme.

Der er brug for en stor stærk og stabil opkobling - og hvis den skal være noget der minder om billig, så skal du også kigge på netværk udenfor DK, hvor trafik koster monster meget. Tyskland, Holland eller USA.

Det skal vel som minimum være en 100Mbit dedikeret linje, hvis der er nogen der bruger servicen. Men du kan sagtens starte stille og roligt med en 100Mbit delt - men sådan en kan vel heller ikke skubbe meget mere end 10TB ud - der kan til gengæld hives en hel del mere ind.

Jeg abonnerer ikke på tråde, da jeg ikke gider tæppebombes med reklame-mails uden andet indhold. Send PM hvis du mangler opfølgning.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)