Hej allesammen ![]() Jeg står med en rigtig rigtig rigtig god ide, men ved ikke hvordan jeg skal komme videre, da jeg står og mangler penge til at finansiere et verdenspatent. Er der nogen der kan hjælpe mig..? I skal ha'' 1000 tak PS. Super site ![]() |
Tomme lommer...hvem kan hjælpe?
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
Alternativt kan du prøve at hive fat i et af de utallige bureauer der bruges til den slags bl.a. Patrade.dk mfl - bare google det. Fandt fx lidt tekst her http://opfind.teknologisk.dk/6512 og det lyder da som en start. Held og lykke med dit projekt, |
|
Hej og tak for jeres svar Det drejer sig ikke om særlig mange penge, ca. 40.000-50.000 kr til patentet plus udgifterne i forbindelse med fremstilling af prototyper osv.. Hvordan fungerer det med investorer, hvad er de mest almindelige aftaler og hvilke forventninger/krav kan man stille til hinanden? Med venlig hilsen Michala |
Hej Uden at kende noget til din idé - så vil jeg foreslå dig at gøre følgende i grov skitse form: Skriv så meget som overhovedet muligt af patentansøgningen selv, dette kan gøres på dansk - Husk at du indlevere din ansøgning i DK og altid senere kan udvide ansøgningen geografisk. Der er masser af inspiration at hente på www.dkpto.dk Når ansøgningen minus krav er skrevet ville jeg tage fat i en patentagent, som kan hjælpe med at formulere kravene. Og tjeck for gudsskyld alle tilgængelige patentdatabaser for mulige konkurrenter - lav evt. et fint excel ark så du har styr på hvor du har søgt og på hvad, samt output. Det er super hårdt arbejde. Går udfra at du har en mini prototype samt skitser allerede - da dette vil hjælpe dig til at skrive patent Udbyg herefter din prototype Indhent så tidligt som muligt referencer fra kommende brugere - det viser at der et marked for din idé Skriv en forretningsplan Så burde du være klædt på til at kontakte potentielle investorer. Ovenstående er super hårdt arbejde, og det er ikke gjort på 14 dage, sanrre måneder. Bare klø på. |
Lars Hobolth, Pirucare se selv, hvor meget du belastes af at dosere medicin
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)