Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google bot og sitemaps

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 298
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino'er

Har netop fået anskaffet Google Webmaster Tools.

Spørgsmål: Hvor ofte vil google-botten besøge en helt ny side (i starten)?

Læste på google om sitemaps. Hvordan fungerer sitemaps og hvordan laver man et sitemap?

Håber på at nogle amino-nørder vil give en hjælpende hånd Confused

PS. Så kiggede jeg i min kildekode på nogle af mine artikler på www.aktivmotion.dk, men jeg havde ingen H1 , H2 osv? Kan det passe?

Med venlig hilsen

En uvidende Jens Jakob Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:16
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Du kan bruge http://www.xml-sitemaps.com/ til at lave site map eller blot have en alm side html med alle dine sider på.

Hvor tit du for besøg skifter. Min egen side er ret ny, men blev indekseret på under et døgn og har besøg næsten dagligt. Du skal dog være opmærksom på at det er links til din side der vil hjælpe dig med at få besøg af googlebot. Skaf en masse links, og få flere besøg. Desuden hjælper en masse nyt indhold også til flere besøg. Jo oftere din side bliver opdateret med nye sider jo bedre.

Jo jeg fandt en H1, men jeg fadt også ud af du har ALT for mange meta keywords. Det hjælper ikke med så mange. Det kan rent faktisk give bagslag

Fra Copenhagen
Tilmeldt 3. May 08
Skrevet kl. 14:20

Tusinde tak for dit svar

Okay H1 og sådan noget er så noget der automatisk laves på blogs eller? Tongue Tied

Angående meta keywords, hvor mange vil du så anbefale?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:28
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Hvilken blog bruger du ?

Antallet af keywords er ikke så vigtigt. Det der er vigtigt er at de passer til din side. Måden det kan skade dig på er at søgemaskinerne simpelthen ikke kan finde ud af hvad din side handler om, og med det antal du har nu ligner det stuffing. Du skal lave den mere emne specifike. Lav eventuelt en opdeling af dine emner, så hver side maks handler om 2-3 ting.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 3. May 08
Skrevet kl. 14:35
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:46
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Må indrømme det ikke lige er mit område, men det kan godt se ud som om den automatisk har givet dig et H1 tag på sidens overskrift. Ville dog være optimanlt hvis du selv kunne tildele dem, da H2, H3 osv også er godt.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:50
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

På en standardwordpress bliver H1 brugt til bloggens titel. Dernæst bruges H2 til titlen på indlæg. H3 bruges til kommentarers overskrift

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:56

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 15:04

Christian Senna:

Må indrømme det ikke lige er mit område, men det kan godt se ud som om den automatisk har givet dig et H1 tag på sidens overskrift. Ville dog være optimanlt hvis du selv kunne tildele dem, da H2, H3 osv også er godt.

Det oplever jeg som et generelt svagt punkt ved de fleste wrodpress templates...
For at ændre det skal man ind i temaet og rette i bl.a page.php eller hvad den nu hedder i det enkelte tema... det kræver lidt specialviden... Og lidt forstand på hvor det lige er man skal ændre i sine php-filer.

På trods af det synes google på et eller andet plan at tage højde for det... Wordpress blogs ranker jo generelt godt alligevel.

Wordpress opbygger siderne udfra en template, og det er hvordan denne template er sat op der afgør hvilke H-tags der benyttes...

Et andet godt råd kunne være at lave dine titles lidt mere sigende omkring indlægget, da det er den tekst der skaber linket i googles søgeresultater.
Eksempelvis dit sidste indlæg "Udholdenhed", det er fint nok som overskrift når man først er inde på siden, men du har ca. 65 karakterer at lege med i google, udnyt dem til at gøre din title lidt mere interessant, det giver flere klik i det lange løb.

Kan se du benytter All-in-one plugin, så det burde du nok kunne finde ud af Big Smile

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 20:49

*OffTopic*

Christian: Linket til din bog giver en 404...! Geeked

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)