Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabs systemer,en jungle!!!!!!!!

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har kigget på alle programmer der er nævnt her i tråden  gennem de sidste par måneder.. og jeg må sige at e-moms er den jeg fandt lettest at bruge for en totalt nybegynder indenfor regnskab

som andre anbefaler, prøv de forskellige af når du har tid til at sidde og lege med det, og find ud af hvilket der passer bedst til dine evner og behov.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rene  !

Jeg anvender WinFinans som også kan være et on-line ystem se mere her......  www.winfinans.dk

 

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville altid anbefale, at finde en revisor, man har det godt med først, og så sammen med ham finde ud af, hvilket regnskabsprogram, der passer til jer begge. Hvis han har rigtig godt kendskab til dit regnskabsprogram, arbejder han smidigere - og kan ganske givet også rådgive dig igennem læreprocessen.

Mvh

Birte

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:
Jeg ville altid anbefale, at finde en revisor, man har det godt med først, og så sammen med ham finde ud af, hvilket regnskabsprogram, der passer til jer begge. Hvis han har rigtig godt kendskab til dit regnskabsprogram, arbejder han smidigere - og kan ganske givet også rådgive dig igennem læreprocessen.

Jeg er delvist enig med dig.

Problemet er, at revisorer er regnskabseksperter, men måske ikke har kendskab til forretningsgangene i din virksomhed, som også skal spille sammen med regnskabet. Hvis revisoreren kun kender regnskabsprogrammerne A, B, C og D, mens det er forretningssystemerne X, Y og Z, som understøtter forretningsgangene i din virksomhed bedst, så vil du ende med et dårligt valg pga. revisorens manglende kendskab.

Der for er valg af regnskabsprogram, forretningssystem, økonomisystem, ERP eller hvad man vil kalde den løsning, som håndtere regnskabet samt eventuelle arbejdsgange meget mere end blot bogholderi.

Et regnskabsprogram er mere end blot et system, hvor man putter nogle oplysninger ind i, så man kan få udarbejdet tal til SKAT. Systemet giver også en lang række oplysninger om virksomheden til virksomheden selv, så man kan agere ud fra disse oplysninger herunder omkostninger og indtægter løbende - og ikke kun ved årsregnskabet.

Hvis arbejds- og forretningsgange er en del af en samlet løsning (som godt kan består af forskellige programmer, der udveksler data med hinanden), så er det også et værktøj til at lette disse arbejds- og forretningsgange, hvilket ofte medfører mindre tidsforbrug på administrative opgaver og dermed flere ressourcer til de resterende opgaver i virksomheden. Og det er uanset størrelsen på virksomheden.

Så fastlæg hvilke arbejds- og forretningsgange du påtænker, din virksomhed skal have og få undersøgt, hvilke systemer eller samling af systemer, som opfylder dine krav - tag også gerne revisoren med på råd - især om bogholderidelen. Men lad det ikke være revisorens krav være det mest betydende. Langt de fleste revisorer kan arbejde med alle regnskabsprogrammer eller kan ind- og udlæse data fra dem, så man ikke er afhængig af revisorens præferencer.

Desuden kan man også have en bogholder til at det løbende regnskab og revisoren som rådgiver og til udarbejdelse af årsregnskabet.

Så jeg vil opfordre dem, som spørger om valg af regnskabssystem, at de først får klarlagt arbejds- og forretningsgangene, da det giver os et meget bedre grundlag for at anbefale et eller flere systemer, som netop passer til din virksomhed.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus

Du har selvfølgelig ret. Men nu skrev Rene, at hans firma indtil videre er en lille (fritids)virksomhed, så det var sådan en, mit svar var møntet på.

Jeg skulle ikke have startet med et skrive "Jeg vil altid anbefale...", for jeg mente ikke ALTID. Sorry Smile

Synes bare det er synd, hvis man kun tænker i nemt og billigt regnskabsprogram uden at tænke på, om det kommer til at køre godt med revisoren.

Jeg er selv ved at skifte til et specielt, brancerelateret program nu, men har ellers kørt fortrinligt med Navision C5 Light og revisoren har været meget glad for det.

 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)