Hej Amino´er. Jeg håber nogen af jer kan hjælpe mig. Jeg er gået igang med lidt research ang. jeg vil åbne en virksomhed i udlandet som dansker. nærmere uddybet USA. En service hjemmeside. Jeg er dog ikke sikker på hvilken virksomhedsform det bliver endnu. Men jeg regner med at opstarte virksomheden i Danmark. Med mindre andet taler for at starte i USA. (skattemæssigt) jeg er ikke stærk på det område endnu. Men mit spørgsmål lyder på: Hvordan er reglerne omkring opstart af virksomhed i USA, når jeg er dansk statsborger. Kan det overhovedet lade sig gøre, eller skal jeg både have opholdstilladelse og arbejdstilladelse, eller kan jeg nøjes med visum, og så forny det når tiden er.? Jeg vil starte herinde, for er sikker på at der nok skal være nogen med noget viden på det område, eller i hvert fald en mening eller nogle links:) Den amerikanske ambassade står nr.2 lige nu. Håber i kan hjælpe hurtigt:) Med Venlig Hilsen JSS |
Hey,
Prøv at tale med export rådet, om end ik andet ka de helt sikkert guide dig i den rigtige retning.
Du ka osse tjekke disse link ud....
http://www.startvaekst.dk/bornglobals