Og alle de ting - ældre, der kører usikkert, vejarbejde og andet er en af grundene til, at det er usmart at køre for hurtigt - for du skal være forberedt på, at disse ting - og mange andre farer - kan forekomme i trafikken.
|
Jeg er helt enig og vil sige at jeg kører efter forholdene og det mener jeg ikke er en trussel mod nogle selvom det måske kan betyde at man ikke overholder fartgrænserne straight (indrømmet det er sjældent at jeg kører mindre end jeg må).
Et eller andet sted har jeg det bare sådan at man kun går efter "fart-syndere", når vi ser bort fra meget unge fartsyndere der bare skal trykke den af, samt ikke mindst dem der kører postbilerne. Sidste år havde jeg held med at ramme en postbil der kørte 100 km. i timen ned ad vores villavej med en sten.
Men i dagens Danmark er det ikke ok at køre - lidt - for stærkt men der er ingen begrænsninger i den anden retning, herunder særlige krav til fornyelse af kørekort m.v. og der er vitterligt folk - ikke mindst nogle kvinder - i dette land som er livsfarlige at sætte ind bag et rat.