Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Slut med fartbøder

Side 5 ud af 6 (51 indlæg)
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

Jeg vil så sige at man behøver ikke at være fartbilist eller køre dødskørsel for at blive fanget i en fartfælde. 

Jeg har selv fået 4 parkeringsbøder samme sted fordi den er sat op på vejen mellem kontoret og hjemmet hvorefter man max. må køre 80 hvor jeg så har kørt 97. Er det så i orden ? Nej det er det ikke men det betyder ikke at jeg har været til fare for nogen.   Derimod er det et irritationselement at folk automatisk sætter farten ned til 60 km. i timen fordi de kan se advarslen, selvom man rent faktisk må køre 80. Derved kommer disse fartsøjler til at virke forstyrrende i trafikken. 

Så kan vi gå ud på motorvejen og se folk, herunder ikke mindst ældre, køre 70 km. i timen i ydersporet. Hvis nogen er til fare for trafikken så er det dem, for det er dem der får andre til at foretage undvigelser o.l. Noget andet der er til fare for trafikken er de afspærringer som Vejdirektoratet mere eller mindre lemfældigt laver på motorvejene fordi man sætter en masse ting i gang uden at gøre dem færdige systematisk.   

Men legitimerer det produkter som dette ? Nej - Vil man fartsøjlerne til livs så må man gå den hårde vej og smide en sort sæk over, men regler herunder fartsøjler er til for at blive overholdt uanset om vi kan lide det eller ej.  

Og alle de ting - ældre, der kører usikkert, vejarbejde og andet er en af grundene til, at det er usmart at køre for hurtigt - for du skal være forberedt på, at disse ting - og mange andre farer - kan forekomme i trafikken.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:48

Jeg er helt enig og vil sige at jeg kører efter forholdene og det mener jeg ikke er en trussel mod nogle selvom det måske kan betyde at man ikke overholder fartgrænserne straight (indrømmet det er sjældent at jeg kører mindre end jeg må). 

Et eller andet sted har jeg det bare sådan at man kun går efter "fart-syndere", når vi ser bort fra meget unge fartsyndere der bare skal trykke den af, samt ikke mindst dem der kører postbilerne. Sidste år havde jeg held med at ramme en postbil der kørte 100 km. i timen ned ad vores villavej med en sten.

Men i dagens Danmark er det ikke ok at køre - lidt - for stærkt men der er ingen begrænsninger i den anden retning, herunder særlige krav til fornyelse af kørekort m.v. og der er vitterligt folk - ikke mindst nogle kvinder - i dette land som er livsfarlige at sætte ind bag et rat. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 00:14

Skattekonsulenterne:
Jeg er helt enig og vil sige at jeg kører efter forholdene og det mener jeg ikke er en trussel mod nogle selvom det måske kan betyde at man ikke overholder fartgrænserne straight (indrømmet det er sjældent at jeg kører mindre end jeg må). 

Mænd er bare helt vilde med den floskel Big Smile

Skattekonsulenterne:
og der er vitterligt folk - ikke mindst nogle kvinder - i dette land som er livsfarlige at sætte ind bag et rat. 

Og ved du hvorfor? Så længe der er en mand i huset er sædet nemlig altid skubbet helt tilbage. For han er den bedste til at køre bilen (han kører nemlig efter forholdene). Og hvornår er det så lige, at hun skal blive ligeså skidegod til at køre bil, som ham?

... Sådan er det selvfølgelig ikke i vores familie - jeg bliver forkælet med konstant undervisning. Min mand har nemlig været kørelære i et tidligere liv Big Smile

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 00:23
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Skattekonsulenterne:

Jeg har selv fået 4 parkeringsbøder samme sted fordi den er sat op på vejen mellem kontoret og hjemmet hvorefter man max. må køre 80 hvor jeg så har kørt 97. Er det så i orden ?

Hvordan pokker lykkedes det P-vagterne at løbe dig op? Cool

De må have fået avanceret P-udstyr stillet til rådighed i disse tider, hvor ikke engang parkerede biler holder stille længere...

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 00:31

Skattekonsulenterne:

...og der er vitterligt folk - ikke mindst nogle kvinder - i dette land som er livsfarlige at sætte ind bag et rat. 

Det havde jeg aldrig turdet skrive, men fantastisk kommentar Big Smile

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 00:36

Flemming1970:

Hvordan pokker lykkedes det P-vagterne at løbe dig op? Cool

De må have fået avanceret P-udstyr stillet til rådighed i disse tider, hvor ikke engang parkerede biler holder stille længere...

Nej, det allerbedste sted at opkræve parkeringsbøder er ..  på Motorring 3 ved København.
Med alle de steder med vejarbejde, skal Politiet og P-vagterne stille sig ud.
Rigtigt mange racer forbi de stakkels vejarbejdere uden af sænke farken og tage hensyn til "de fodgængere" på motorvejen. Smile
Der skal Politiet være klar med fartmålere.
Og kommer der kø ved vejarbejdet, så trafikken går helt i stå..  så skal P-vagterne være på plads!  Big Smile

Har selv siddet i kø på Køge Bugt motorvejen inden udvidelsen og kigget nervøst i bak- og sidespejlene, fordi "nu kommer der nok snart en P-vagt, så længe jeg har holdt her".

nej, seriøst..
Fartmålere ved skoler, børnehaver og andre steder, hvor der er mange små nye trafikanter.. dem kan vi ikke få nok af.

Og lad os så få dynamiske farttavler på motorvejene.
Myldretid = lavere fart og tider med ingen trafik = højere fart.
Vil redde liv og give større respekt for de fartgrænser, der så er.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra 9830 Tårs
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 00:49

[quote user="Kim Gam-Jensen [tropefisk.dk]"]

Skattekonsulenterne:

...og der er vitterligt folk - ikke mindst nogle kvinder - i dette land som er livsfarlige at sætte ind bag et rat. 

Det havde jeg aldrig turdet skrive, men fantastisk kommentar Big Smile

[/quote] 

Fantastisk dum, ja! Mange har den opfattel se at hastighedsgrænserne er minimumshastigheder som alle mindst skal køre, dem der ikke gør det er tumper eller oldinge. Sådan er det ikke. Det er tilladt at køre langsommere og tage hensyn til dyr og øvrige traffikanter der vover sig ud på vejene.

Skrold antikvariat Antikvariske & brugte bøger, Militær- og krigshistorie samt historie generelt.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:16

Det er jeg enig i. Det er ikke bare tilladt. Det er også god pli at tage hensyn til dyr m.v. men det er ikke  de situationer jeg taler om. Det jeg taler om er folk der kører 70-80 km. på motorvejen uden rimelig grund. De sinker og er ødelæggende for trafikken og de er mere farlige vil jeg påstå end dem som eks. kører 120 km.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:20

Bent...den floskel med at kvinder er dårlige bilister skulle Pia lige høre.

Hun er meget fartglad og forrmel 1-kører.

Det er ikke for sjov, at jeg købte en 10 år gammel Alfa-Romeo T-spark til hende!Big Smile

Og helt ærligt talt. Hun kører skisme godt..selvom hun er kvinde!Stick out tongue

Håber du har nogle brede skuldre, for du får hende nok på nakken i løbet af i dag!

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 01:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hvis du kunne lave folie som fjernede parkeringsbøder ville jeg være super glad. De er skide irriterende og så det heller ikke så farligt Big Smile

Side 5 ud af 6 (51 indlæg)