Jeg er ved at gå til i forskellige holdninger til dette emne, så hvorfor ikke få endnu flere ![]() Jeg kunne godt tænke mig at få lidt input til det optimale antal ord/karakterer i hhv. title, keyword og desciption tags. Nogle steder kan jeg læse at jo flere jo bedre og andre steder skal det max. være eks.vis 80 ord eller 120 karakterer Hit me... mvh Tommy |
Er antallet af ord/karakterer vigtigt ift. google og andre søgemaskiner
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
- 1
Du bør max optimerer dine sider til 3 søgeord pr. side og helst kun et søgeord pr side. Der er primært to grunde til dette. Dels bliver der vanskeligere at opnå en god placering jo fkere søgeord du placerer pr side, hvis du kun koncentrere dig om et ord pr. side, er det lettest at optimerer ordentligt Dels "fortynder" du virkningen af dine søgeord jo flere af den der er pr.side. Enkelte steder optimerer du til en sætning, her er du selvfølgelig nødt til at optimerer til hele sætningen. Du skal her være opmærksom på at en hel del almindelige ord ikke medtages af algoritmerne, hvorfor en sætning sjældent indeholder mere end 3 relevante søgeord alligevel. Når ovenstående er sagt, så kommer der jo flere fyldeord i både titel tag og meta description. Her er min holdning at jeg holder det kort og "to the point". Jeg har også hørt flere forskellige talangivelser, men jeg gør selv det at jeg starter så kort som forsvarligt med de søgeord som jeg har, så det bliver sigende. Herefter ser jeg hvilken placering jeg opnår med det jeg har lavet. Bliver min placering lav, så sammenligner jeg min side med dem der er optager bedre end denne (inden for samme pagerank hvis vi taler google) og så optimerer jeg ud fra denne sammenligning og prøver at gøre det lidt bedre end dem der ligger foran mig. En vigtig ting at skæve til er bl.a. at titel taggen bruges som beskrivelse under linket i de fleste søgemaskiner. Det er væsentligt at have en god og indbydende tekst her, så folk faktisk trykker på linket. En placering som nr. 1 som folk ikke trykker på er jo intet værd. Dette er et komprimis |
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)