Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg en windows cd-rom?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en computer med en 100% lovlig og original windows XP professional. Jeg har også en original mærkat med product key. Men jeg har ingen cd-rom.

Jeg vil gerne have formatteret computeren og lagt en ren windows ind.
Kan/ må jeg det og hvordan får jeg fat i en cd-rom eller lovlig download?

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 252
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 13:22
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Typisk vil der være der være en skjult partion, hvor installationen af Windows ligger. Denne kan du under boot vælge at boote fra. Typisk vil den være kaldt recovery eller lignende. Supporten hos din PC-producent burde også kunne oplyse om det helt nøjagtigt.

Alternativt burde producenten også kunne levere et CD-medie. Selve key koden til din Windows bør sidde på din PC som et klistermærke.

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 13:24
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det kommer an på hvor gammel din computer er.. hvis den er et par år gammel, fulgte der en Windows cd med.. har du den ikke længere, skal du "købe" en ny windows cd..

Er det en relativ ny pc, følger cd´en med styreprogrammet ikke længere med, og du skal derfor selv lave den.. har lige selv lavet den på min compaq med vista.. brug evt. dvd skive, så behøver du ikke flere cd´er..

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 13:34

Jeg tror heller ikke der er noget ulovligt ved at downloade en kopi af CD'en  - det er jo reelt kun licensen der betales for, og den har du jo iorden lyder det til.

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 13:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

gweb:

Jeg tror heller ikke der er noget ulovligt ved at downloade en kopi af CD'en  - det er jo reelt kun licensen der betales for, og den har du jo iorden lyder det til.

Det er ikke i orden - en bundled OEM-version koster ikke det samme som en full-blown stand-alone version. Så teknisk set er det brud på licensbetingelserne, hvis han downloader en windowskopi.

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 20:26

Tak for svarene.

Der er vel ingen reel forskel på en OEM version af windows og en "almindelig"??
Jeg aner faktisk ikke hvilke versioner der er på, det er et par computere som jeg har overtaget med et firma, og jeg vil helst bruge den windows jeg har licens til i forvejen, da det vil være tosset at ofre en ny.

Jge prøver at se om jeg kan finde den på harddiscen.

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 20:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Allan hvad for et mærke er din pc?

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 20:33

Dell og IBM, men det har vel ikke noget at sige?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:35

Allan.:

Det har en hel del at sige, da de kan levere dig en ny installationscd ud fra dit model og serienummer på maskinen.

Så det vil være et hit at kontakte dem i første omgang, og høre om de kan hjælpe dig.

Da jeg havde min gamle IBM X31 sendte IBM de fire restore-cd'er ud gratis da jeg ringede og spurgte pænt om det, men det er ved at være nogle år siden.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 20:39

Allan.:

Hej Allan,

Jo, det betyder en del Smile
Delinda har helt ret.
Både Dell og IBM (nu Lenovo) har de seneste år produceret computere med styresystemet lagt på en skjult partition.
Computernes kabinet er forsynet med en "OEM" Microsoft Windows Produktkode.

Men OEM licenser er betalte af producenten af compuren (i det her tilfælde IBM og Dell), og er helt uden supportansvar fra Microsoft.
Du vil måske kunne købe et reetableringskit (det er en cd eller dvd med en pakket version af det styresystem, som maskinen er produceret med) fra Dell eller Lenovo.

Det er måske ikke helt det svar, du ønskede, men det kan være en løsning med det reetableringskit Smile

Som Anders siger, kan du være heldig, at du får det tilsendt gratis.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)