Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

4 søgeord én side....

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ifbm. linkbuilding er det så en god ide, hvis jeg har én side som jeg gerne vil have 4 søgeord (Alle fire ord har samme betydning) til at pege på, at jeg så laver følgende:

domæne/søgeord1.html

domæne/søgeord2.html -> 301 redirect til domæne/søgeord1.html

domæne/søgeord3.html -> 301 redirect til domæne/søgeord1.html

domæne/søgeord4.html -> 301 redirect til domæne/søgeord1.html

På søgeord1.html indgår alle fire søgeord.... Og kan man iøvrigt lave en 301 redirect fra én .html side til en anden ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Mhhh, til at starte med skal du passe på med at bruge alle de 301 redirects. Jeg er sikker på Google vil opfatte det som blackhat seo hvis benytter denne strategi. Det du istedet skal gøre, er at sørge for er at alle dine undersider linker til side 1 med det søgeord de alle omhandler. Dette vil vise Google at det er på forsiden alt dit guf er, og den vil ranke højest på ordet. 

Den anden ting du skal gøre, er at bruge dine ankerteksten i din linkbuilding til at fortælle Google hvilke ord det er siden handler om.

En let kombination af disse to ting vil give dig det bedste resultat.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Du får ingen gavn af søgeordet i url'en på undersiderne ved en 301 redirect. Og mht. linkbuilding kan du lige så godt rette alle eksterne links direkte mod den relevante side og få fuld valuta for dine links.

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker for alle svarende....

Jeg tror jeg opretter undersider, som så peger på hovedsiden.

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Men jeg er nok ikke helt med på hvad man gør mht. SEO, når man har 4 søgeord (synonymer) og ens side har søgeord1 i URL'en. Hvordan ranker man så højt på de 3 andre ord ?

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Søgeord i URL'en har kun en lille betydning. Det er vigtigere at have relevante søgeord i Title, tekst på selve siden og i ankertekster på links til siden. (Foruden at man kan overveje at have dem i Hx-tags, alt-tekster til billeder m.m.)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,8 stjerner givet af 4 person

IT-Konsulenten:

Men jeg er nok ikke helt med på hvad man gør mht. SEO, når man har 4 søgeord (synonymer) og ens side har søgeord1 i URL'en. Hvordan ranker man så højt på de 3 andre ord ?

Du har side 1 som er din hovedside. Den skal ranke på 4 ord. Disse 4 ord skal være en stor del af siden, både i title, beskrivelse og i teksen som er på siden. Du skal desuden have en masse link til hoved siden med disse 4 ord i ankertekst.

Du har herunder 4 undersider. Hver side handler om 1 ord, og er optimeret til det ene ord. Lad os sige at de 4 ord på de fire sider er: rip, rap, rup og anders. i den side om rup laver du øverst, og først på siden et link der hedder rup som linker til side 1. Dette viser Google at selv om denne side handler uhyggelig meget om rup, er det forsiden der har alt det vigtige. Dette vil gøre at det er side 1 der ranker bedst i Google på rup. Dette gør du med alle 4 sider til din hoved side, på denne måde vil din hoved side ranke bedst på alle 4 ord.

Det skal siges at gøre det på denne måde er ikke den enste måde at gøre det på. Du kunne evt lave 4 landingssider som hver kun var optimeret til 1 søgeord selv om det var synonymer.  på denne måde skal der optimers på 4 sider, til gengæld kan du lave dem meget mere optimeret  på det enkelte ord.

 

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja... præcist som Senna skriver vil være det optimale...

At optimere 1 side til 4 søgeord gir mindre end optimale resultater...
Det er et større arbejde, men 1 side pr. søgeord/frase vil altid give de bedste resultater.

En 100% optimeret side til et bestemt søgeord, vil også kræve færre links for at ranke godt end en side der er optimeret til 4 ord hvor den skal ranke på alle 4... Alt andet lige er det vel logisk nok...

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)