Hej Amino Jeg har et par spørgsmål. 1. Hvordan kan det lade sig gøre at udbetale penge fra et website til bankkonto'er inkl. udenlandske, hvordan kan man lave et system, som gør det automatisk? 2. Er det lovligt at lave et betalingsside, hvor man kan betale med dankort, kreditkort og så kommer de ind på nettet som en slags epenge? Kan man gøre det uden at man har 14 dages fortrydelsesret? Håber på nogle gode svar :) |
Hej MB,
1. Det er nok din bank du skal snakke med om dette. Danske Bank og Nordea tilbyder løsninger til dette. Søg f.eks. på "Udenlandske betalinger".
2. For at gøre dette skal din løsning godkendes som betalingsmiddel og der er en lang række krav hertil. Det vil nok være en fordel at du hiver fat i en advokat der kan fortælle dig hvad der kræves at din side og behandling af kundernes penge. Hvis du vil læse mere om reglerne kan du se i "i lov om finansiel virksomhed" og "lov om visse betalingsmidler".
Håber at dette leder dig lidt på vej... Jeg vil også gerne kunne hjælpe dig lidt mere, men så skal jeg nok vide noget mere om din side/løsning.