Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi rådgiver om email marketing - forklarer vi det tydeligt nok?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer

Nu har jeg været her på Amino i flere år, og jeg ved, at aminoer altid er super flinke til at assistere med konstruktivt input.

Derfor håber jeg, at I har noget input til mit nye email marketing projekt, Mailiac - projektet baseres nemlig på, hvad brugernes behov og ønsker er.

Det er vigtigt for mig, at kommunikationen præcist forklarer, det der er hensigten. Derfor kommer her en kort beskrivelse af formålet med Mailiac og en baggrundshistorie.
Jeg vil sætte pris på, alle jeres kommentarerer og forslag, der kan bringe kommunikationen tættere på målet, og give mig den nødvendige indsigt til at skabe et email marketing produkt, der skaber værdi for brugerne.

__________________________________________________________________________________

Mailiac har til formål, at hjælpe virksomheder med at optimere og/eller starte deres email marketing indsats. Via rådgivning vil vi hjælpe virksomheder med at nå ud til deres brugere og udnytte potentialet i listen.

Mailiac er systemuafhængigt og vi arbejder allerede nu med kunder, på mange forskellige systemer. Da vi skal rådgive dig, kan vi ikke låse os til et system, der måske ikke understøtter dine behov.

Der er to klare segmenter vi forsøger at opsamle via Mailiac.dk. De der mangler hjælp til at komme i gang med et nyhedsbrev, de der allerede er i fuld gang med en stor liste og vil udnytte potentialet.
Det skal være gratis, at komme i gang uanset hvem du er.

Segment 1 - de der skal i gang med at sende nyhedsbreve

Jeg ville rigtig gerne lave et tilbud specielt til virksomheder, der vil i gang med at sende nyhedsbreve ved at gøre det så nemt som muligt. Resultatet af det blev, at jeg har strikket en gratis startpakke sammen, hvor jeg har fået webbureauet Retouch til at designe et nyhedsbrev til alle, der tilmelder sig, med firmaets eget logo i.
I startpakken er der inkluderet eget udsendelsessystem, som vi kører via en white label aftale med Campaign Monitor, der er markedets mest brugervenlige system til simple udsendelser af nyhedsbreve. Vi laver en mark up på udsendelserne. Det gør at prisen ikke er det største konkurrenceparameter hos os, for vores mål er, at hjælpe dig med at få flere gladere modtagere, der køber mere - og ikke blot levere et system. Det vil ske ved, at du som kunde vil modtage emails med tilbud fra os på ting vi ved virker, og en masse gratis info, som bliver udviklet med baggrund i, hvor jeres udfordringer ligger. Derfor er svarene fra jer i denne tråd meget vigtige for mig.

Vi starter med at designe et gratis nyhedsbrev til folk, der tilmelder sig. Men i takt med antallet af brugere, der sender ud gennem os, stiger, vil vi implementere flere og flere gratis ting. F.eks. har vi et leadgenereringsmodul i støbeskeen, der bliver uhyre nemt at integrere på din hjemmeside. Modulet vil gøre, at du får flere tilmeldinger til dit nyhedsbrev eller hjælpe dig med at få implementeret en sign up proces på din side, hvis du ikke har det på nuværende tidspunkt.

Kort fortalt er idéen dermed, at vores priser retfærdiggøres ved den merværdi vi skaber for kunderne, ved at klæde dem på til at lave bedre nyhedsbreve til flere modtagere.

Segment 2 - de der allerede er i fuld gang med en stor liste og vil udnytte potentialet

På denne liste vil vi tilbyde optimeringsmuligheder, til virksomheder der har mange brugere.
Baggrunden:
Jeg har dedikeret 1½ af mit liv til research på området. Min største inspiration kommer fra internet marketing folk, der formår at sælge med nærværende kommunikation i emails, som modtagerne rent faktisk får værdi af at læse.

Mit mål var at konvertere denne viden til brug i mere konventionelle virksomheder. Først fik jeg bekræftet virkemidlerne efter Thorborg implementerede en email kampagne i E-pusher. Kampagnen havde jeg fået fingrene i fra en gut, der hedder Frank Kern. Han er en af de store internet marketing folk.
Herefter begyndte jeg, at implementere egenudviklede kampagner på kunder, på baggrund af de mange input, jeg havde opsamlet (og købt mig fattig i).

Disse kampagner har i højere grad til formål at konvertere brugerne ved at bruge nærværende kommunikation, der klæder dem på til selv at træffe en beslutning om et køb - eller det modsatte. Det har vist sig, at være meget effektivt.
Kampagner kører som automatiserede salgsforløb. Her er der en del systemer, der står af, da de ikke kan opsætte automatiske udsendelser med intervaller. Vi har naturligvis løsningen, hvis man vil have os til at forestå udsendelserne, men har man allerede et system, så er det også helt perfekt.
Vi forsøger dermed at ramme et andet segment i "Få større udbytte", hvor det handler om optimeringen af email marketing indsatsen før det handler om system. Hvis du har en stor liste, og du mener, der ligger et uudnyttet potentiale, så er det her vi gerne vil have dig til tilmelde dig. Fortæl mig om det lykkes os at kommunikere =)

__________________________________________________________________________________

Jeg er allerede positiv overrasket over de knap 40 virksomheder, der allerede er oprettet hos os - uden videre eksponering. Der er planlagt marketingindsatser i næste måned, så jeg er meget interesseret i at høre jeres kommentarer på, om vi rammer målgrupperne, inden det iværksættes.

Alle spørgsmål er ligeledes velkommen - jeg vil besvare dem alle i denne tråd.  

Mailiac skræddersyes efter kundernes behov og ønsker - derfor betyder jeres holdning meget for mig. Uden at invitere til ukonstruktivt rygklapning, vil jeg derfor sætte en rådgivningstime på højkant om email marketing til den mest konstruktive kommentar, eller det bedste spørgsmål, i denne tråd.

Ser frem til jeres input og på forhånd mange tak =)

søger ligesindede i Sønderjylland

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:30

Jeg synes det er en rigtig fin tekst som beskriver emnet godt. Jeg savner dog på jeres side, at kunne se forskellige eksempler på de nyhedsbreve i har lavet. Jeg ved godt det er helt individuelt, men en god inspiration for folk at se hvad i kan. Der skal være mere end bare ord Smile

Flere cases ville også være godt. Udtalelser fra virksomheder som er gået over på jeres system - og hvad de har fået ud af det.

Det ville også være godt med en prisliste på jeres side.

Derudover bestilte jeg lige jeres 12 tips - glæder mig til at læse dem. Men mailen blev katagoriseret som spam hos mig - blot lige til info Wink

Mange hilsener Helle

Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 19:34

Hej Helle

Fantastisk - det er ligesom skomagerens søn du ve' =)

Tilføj mig til dine kontakter, og så sker det ikke mere.

Tak for de gode idéer.
Hensigten med websitet er, at det skal være nemt for folk, at tilmelde sig. Derfor skal folk kunne sige ja eller nej, når de er nået ned til de første bokse. Det er bevidst at resten af siden er teksttung, da det kun skal stimulere folk, der vil engagere sig på et større niveau end blot ved at tilmelde sig.

Når du er tilmeldt vil du bl.a. modtage cases via emails flettet ind i brugbar information. Jeg vil dog give dig ret i, at det vil være interessant med cases og udtalelser på forsiden. Det bliver i næste version - i første omgang må du starte med at tilmelde dig for at få cases =)

Jeg bemærker at du nævner:  "udtalelser fra virksomheder, der er gået over på jeres system". Mailiac er ikke er et system. Det drejer sig om rådgivningsdelen, som er det mest interessante for os. Selvom man bestiller en gratis startpakke, og vi leverer et system til folk, så er det ikke det, der er interessant. Det er der mange andre, der gør rigtig godt, f.eks. Mailchimp, eBrev, Relationwise eller noget fjerde. Vi vil gerne give folk de rigtige værktøjer til at komme i gang med at lave virksomhedens nyhedsbrev, og fortsætte med at rådgive, så vores kunder bliver rigtig dygtige til selv at skrive nyhedsbreve, der virker.

Ang. priser så er der angivet prisen pr. udsendelse, hvis du opretter en gratis startpakke - $0,02 pr. modtager og $20 pr. kampagne. Et nyhedsbrev til f.eks. 2.000 modtagere koster dermed: (0,02 X 2.000 + 20) = $60 - små 350 kr.
Denne prismodel er simpel nok, når det drejer sig om en virksomhed, der bare vil have et gratis nyhedsbrev designet og kun betale, når der udsendes.

Hvis vi begynder at tale om skræddersyede designs, udvikling af email marketing kampagner, email marketing strategier, vedvarende optimering af 100.000-vis brugere, opsætning af action mails, integration til webshop osv osv, så er der ikke nogen listepriser, der gælder.
Har du en stor email liste, så vil det ikke give mening, at bruge vores gratis startpakke, da det hurtigt vil blive dyrt, at sende ud efter ovenstående prismodel. Derfor har vi andre løsninger og systemer klar til dette. Men det er rådgivning i, hvordan du får mere ud af brugerne, der er interessant for os - og der hvor vi skiller os klart ud.

Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 01:08

Det ser ud til at Helle leverer den bedste og mest konstruktive kommentar i denne tråd =)

Du får en rådgivningstime Helle. Kontakt mig på mailiac [at) mailiac.dk

Men jeg vil gerne have flere kommentarer fra alle jer kloge aminoer. Så må det koste en rådgivningstime mere =)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)