Kære aminoer Nu har jeg været her på Amino i flere år, og jeg ved, at aminoer altid er super flinke til at assistere med konstruktivt input. Derfor håber jeg, at I har noget input til mit nye email marketing projekt, Mailiac - projektet baseres nemlig på, hvad brugernes behov og ønsker er. Det er vigtigt for mig, at kommunikationen præcist
forklarer, det der er hensigten. Derfor kommer her en kort beskrivelse af
formålet med Mailiac og en baggrundshistorie. __________________________________________________________________________________
Mailiac har til formål, at hjælpe virksomheder med at optimere og/eller starte deres email marketing indsats. Via rådgivning vil vi hjælpe virksomheder med at nå ud til deres brugere og udnytte potentialet i listen. Mailiac er systemuafhængigt og vi arbejder allerede nu med kunder, på mange forskellige systemer. Da vi skal rådgive dig, kan vi ikke låse os til et system, der måske ikke understøtter dine behov. Der er to klare segmenter vi forsøger at opsamle via
Mailiac.dk. De der mangler hjælp til at komme i gang med et nyhedsbrev, de der
allerede er i fuld gang med en stor liste og vil udnytte potentialet.
Segment 1 - de der skal i gang med at sende nyhedsbreveJeg ville rigtig gerne lave et tilbud specielt til
virksomheder, der vil i gang med at sende nyhedsbreve ved at gøre det så nemt
som muligt. Resultatet af det blev, at jeg har strikket en gratis startpakke
sammen, hvor jeg har fået webbureauet Retouch til at designe et nyhedsbrev til
alle, der tilmelder sig, med firmaets eget logo i. Kort fortalt er idéen dermed, at vores priser retfærdiggøres ved den merværdi vi skaber for kunderne, ved at klæde dem på til at lave bedre nyhedsbreve til flere modtagere.
Segment 2 - de der allerede er i fuld gang med en stor liste og vil udnytte potentialetPå denne liste vil vi tilbyde optimeringsmuligheder, til
virksomheder der har mange brugere.
Disse
kampagner har i højere grad til formål at konvertere brugerne ved at bruge
nærværende kommunikation, der klæder dem på til selv at træffe en beslutning om
et køb - eller det modsatte. Det har vist sig, at være meget effektivt. __________________________________________________________________________________ Jeg er allerede positiv overrasket over de knap 40 virksomheder, der allerede er oprettet hos os - uden videre eksponering. Der er planlagt marketingindsatser i næste måned, så jeg er meget interesseret i at høre jeres kommentarer på, om vi rammer målgrupperne, inden det iværksættes. Alle spørgsmål er ligeledes velkommen - jeg vil besvare dem alle i denne tråd. Mailiac skræddersyes efter kundernes behov og ønsker - derfor betyder jeres holdning meget for mig. Uden at invitere til ukonstruktivt rygklapning, vil jeg derfor sætte en rådgivningstime på højkant om email marketing til den mest konstruktive kommentar, eller det bedste spørgsmål, i denne tråd. Ser frem til jeres input og på forhånd mange tak =)
|
Jeg synes det er en rigtig fin tekst som beskriver emnet godt. Jeg savner dog på jeres side, at kunne se forskellige eksempler på de nyhedsbreve i har lavet. Jeg ved godt det er helt individuelt, men en god inspiration for folk at se hvad i kan. Der skal være mere end bare ord
Flere cases ville også være godt. Udtalelser fra virksomheder som er gået over på jeres system - og hvad de har fået ud af det.
Det ville også være godt med en prisliste på jeres side.
Derudover bestilte jeg lige jeres 12 tips - glæder mig til at læse dem. Men mailen blev katagoriseret som spam hos mig - blot lige til info
Mange hilsener Helle