Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Netbook i udlandet ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 456
Fra  PACK2 Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg påtænker at købe en netbook, så jeg kan være meget mobil på rejser.

Hvis jeg køber et 3G abb. hos en dansk udbyder ligger forbrugsprisen pr. mb omkring 50,- 

Hvis jeg er online et par timer om dagen, med brug af online økonomimstyring, webshop, ordrebehandling og lign. hvor mange mb kan jeg så forvente at bruge ?

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Uha, vær meget forsigtig med 3G i udlandet.
Jeg kender en, som kom hjem fra Frankrig til en regning på mere end kr. 25.000,- efter 10 dage med 3 - 4 timers daglig brug af internettet fra sin laptop.
Det var eftersigende lidt dansk netradio, tjek af webmail og remote desktop til hjemlige servere o.lign.

Hvis du tager til et bestemt land, kunne det måske være en idé at undersøge prisen for et 3G abonnement hos en udenlandsk udbyder?

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 456
Fra  PACK2 Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Fy for pokker, den var ikke god.

Jeg er ved at undersøge om det kan lade sig gøre at købe sig til mobil 3G adgang i en uge af gangen.

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes at kunne huske at man i nogle lande kan leje et abonnement når man fx. lejer bil? - så du lejer et USB 3g modem samtidig med, så du bare kan surfe løs for en lav pris.

Kan desværre ikke huske navnet på firmaet, men roder lige lidt i gemmerne.

Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Du får nemt brugt 50 mb. Og se dig virkelig godt for med udenlandske data priser.

Med hensyn til netbook, så skal du også lige overveje hvilken det skal være, for hvis man er mobil så betyder batteritid nok en del, og mange netbooks har en dårlig batteritid. Jeg kan dog anbefale en ASUS EEE PC 1000HE, den kan klare 7-8 timer på et batteri - Det er sådan en fætter jeg skriver på lige nu :-)

- Thomas

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville holde mig langt fra at bruge dansk mobilbredbånd i udlandet - kan du ikke finde dig en lokal udbyder, så hold dig til wifi. :)

Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 456
Fra  PACK2 Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for tips.

DK løsningen er droppet, det bliver hurtigt for dyrt. 

Jeg går på jagt efter en lokal løsning, det kunne være fedt at finde en model som et taletidskort.

De fleste hoteller har jo WiFi, men ville gerne være super mobil. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)