Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af Dankort automat til butik

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 24. Jan 07
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Skal til at starte en butik, hvor der skal bruges en dankort terminal. Terminalen skal være todelt (En kundedel og en forretnignsdel)

Har kigget på den samme terminal ved både CTcoin og PBS Erhverv, en Sagem Flexi/Solo.

Hos PBS har jeg fundet følgende priser:

• Engangsuidgift til terminal: kr. 6.500,-
  • Herefter et abb. på kr. 336 pr. år incl. softwarelicens, opdatering, telefonsupport osv.
  • Ialt pr. år i løbende udgifter: kr 336,-

Hos CTcoin har jeg fundet følgende pris:

• Engangsuidgift til terminal: kr. 5.995,-
  • Gateway Server Licens = kr. 240,- pr. år.
  • Softwarelicens = kr 550,- pr. år.
  • Telefonsupport = kr. 59 pr. md.
  • Ialt pr. år i løbende udgifter: kr 1.498,-

Kan ikke helt forstå, hvorfor det koster så meget mere i løbende udgifter hos CTcoin.

Jeg kan så se på PBS at der også skal betales til en Betalingskortaftale for Dankort, som koster:

kr. 590,- for optil 4999 transaktioner pr. år
kr. 3.205,- for optil 19.999 transaktioner pr. år

Mit sprøgsmål er: Skal man også betale for en "Betalingskortaftale for Dankort" hvis man benytter CTcoin, eller er det kun hos PBS?

Er der en anden leverandør jeg bør vælge i stedetfor?

På forhånd tal.

Mvh Jacob

Tilmeldt 24. Jan 07
Skrevet kl. 14:56

Hej igen

Er det korrekt, at man skal have en speciel internetforbindelse? Kan se at flere Terminal-udbyder snakke om dette.

Er der ikke en venlig sjæl, der vil prøve at skitseer alt hvad der skal tages stilling til, når skal vælge en dankortløsning?

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 15:11

I vores forretning er der ingen problemer emd at være opkoblet til en ganske almindelig internetforbindelse. Det er naturligvis godt at have noget hastighed på især hvis interennet skal bruges til andet end den maskine. 4mbit sku være mere end rigeligt.

Derudover kan vores dankortmaskine arbejde offline så kunden skal underskrive et papir. En sikkerhed hvis internettet skulle gå ned, så ser ikke hvorfor man skal have speciel forbindelse.

Vores er koblet til en trådløst ruter (via kabel naturligvis) routeren til de bærbare computere.

Tilmeldt 24. Jan 07
Skrevet kl. 15:19

Hej Simon

Vil du oplyse, hvem i har valgt som leverandør og hvad I betaler i løbende udgifter for sådan en løsning alt incl.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 15:27

Hej Jacob

Jeg har købt en Flexi Mobil hos CT Coin - den er valgt, fordi jeg både bruger den i butikken og på udstillinger. Den kører på mobilnettet, og det fungerer fint. Den er godt nok ikke todelt, men jeg har ingen problemer med at række den over til kunden (og det har kunderne heller ikke). Jeg har gode erfaringer med CT Coins service og support. Jeg husker ikke lige, hvad jeg betaler for den.

Mht. Dankort aftale: Du skal under alle omstændigheder have en dankort-aftale med PBS.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 15:27

hmm det er ikke noget jeg umiddelbart ved, men jeg bør kunne finde ud af det måske. Jeg kan nok tjekke hvilket firma den er købt ved, men udgifterne er ikke sikkert. Du vil få et svar omkring kl 23.00 hvis jeg husker at undersøge det.

Tilmeldt 24. Jan 07
Skrevet kl. 15:30

Men hvis man skal lave sådan en aftale med PBS, så kan det da kun betales sig at købe hos dem, da de kun tager kr. 336 pr år. incl. det hele. Og derudover kortaftalen som man skal have hos de andre leverandører.

Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:05

Hej

Prøv og gå ind på www.copydanmark.dk  og vælg Copy Shop nederst i menuen til venstre.

De sælger en 2-delt Xenta ADSL for kun 4.950,- inklusive 60 bonruller

Udgift til softwarelicens rest 2009 er kr. 285,-

Gateway p.a udgør kr. 120,-

Forsendelse, miljøgebyr med videre er gratis.

Venlig hilsen

Emil

Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:14

Hej igen

Billigsted Dankort terminal på markedet lige nu er hos www.copydanmark.dk   

Xenta spin ADSL inkl. 60 bonrl. kr. 4500,- ex. moms
Softwarelicens rest 2009 kr. 285,- ex. moms
Gateway licens p.a kr. 120,- ex. moms
PSAM kr. 250,- ex. moms

Fragtfrit leveret

Venlig hilsen
Emil

Tilmeldt 24. Jan 07
Skrevet kl. 19:41

Hej Emil

Men dertil kommer vel stadigvæk abb. til PBS på ca. 690 pr år. med op til 4999 transaktioner

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)