Hej allesammen Tak for hjælpen, det er virkelig dejlig at i gider og bruge tid på det Med hensyn til alle jeres kritikpunkter osv. vil de blive lavet når jeg har afsluttet en kunde. |
Hej Jonas,
Jeg har intet nyt da de fleste ting er allerede sagt. Jeg vil dog uddybe et par ting for at hjælpe dig yderligere :)
Med hensyn til forsiden, som der rigtig nok er et par stykker der siger - Så består det stort set kun af billeder.
Det bliver hurtigt meget tungt, plus den tekst du har i billederne, ikke kan ses af Google.
Dvs. at du snyder dig selv for en masse god "Google-karma" (lad os bare kalde det sådan).
Hvis jeg var dig, ville jeg:
Skrive teksten (den i dine bokse på forsiden) i HTML
Gå over til at bruge CSS/DIVS istedet for tables (som du har gjort for resten af siden)
Lave boks-baggrunde, til teksten, i JPG format fremfor PNG (medmindre det er png-8) - eller måske ligefrem bruge GIF.
- Under alle omstændigheder, er dine nuværende boks-grafik alt for tung (fylder for meget). Det kan gøres langt bedre, uden tab af synlig kvalitet.
På ovenstående måde kan Google indeksere din tekst. Det er godt bl.a. for søgeresultater.
Plus teksten bliver ikke gnidret, som nu.
Du skal også få din side valideret hos W3C - Du har nogle fejl i kildekoden.
Det vil under alle omstændigheder virke mere prof. når nu du trods alt skal lave hjemmesider for andre, der betaler for det :)
I Firefox, bevæger din footer sig langs x-aksen, ved skalering af vinduet... Det tyder på en/flere fejl i din CSS/Divs
Det var min hjælp til dig.
Jeg håber du har mod på det, og ellers held og lykke med projektet :)
Med venlig hilsen,
Martin Hansen
Design2go