Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forkert pris i webshop...

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg husker min erhvervret fra HHX korrekt (selvom det er nogle år siden)...

Lars Mathiesen:
Når ´man får reklamer med posten står der jo også altid i bunden med småt "Der tages forbehold for skrive/taste fejl og udsolgte varer". Det må jo mene at selvom føtex havde skrevet at produkt998 koster 1000 kr i avisen og så det faktisk skulle kosten 1200 kr, burde de være i deres gode ret til at sælge vareren til 1200 kr.

I eksemplet er der tale om et afgivet tilbud og der står ikke at tilbudet er gyldigt i en given periode, derfor kan det forældes med det samme.

Ligeså med priser man skriver på en hjemmeside. De er tilbud INDTIL man overgår til en handel. Handlen foregår elektronisk og er derefter bindende for begge parter - med de undtagelser som forbrugeren har ved fjernsalg.

Sucks to be a e-business man...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin René Mortensen:
Mon ikke kunderne har fået en Ordrebekræftelse på købet i stedet for en bestillingsbekræftelse. Ordet ordrebekræftelse er ofte meget mere bindende en sidstnævnte? Eller at de pågældende butikker ikke inden for rimelig tid har gjort kunden opmærksom på fejlen?

Præcis! Det var netop pointen i de omtalte sager at de pågældende havde fået en ordrebekræftelse.  Det var en større artikel (glemt hvor) vor netop en del firmaer gjorde meget ud af de brugte bestillingsbekræftigelser mv. Så jo man kan skrive sig ud af det.

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)