Jeg står og skal starte et firma, det er et arkitektfirma/grafisk firma som bliver oprettet som enkeltmandsvirksomhed. Firmaet laver arkitektur og grafiske løsninger som animationer. Virksomheden vil have præsentationer af det der er produceret over for kunderne, billeder, video præsentationer, animationer osv. Mit spørgsmål er om man må købe et medie til at præsentere dette på, som en projekter eller fladskærm, på firmaets regning? Virksomheden er på min egen privat adresse, hvor præsentationerne foregår. Det er ligeledes et arbejdsværktøj, eftersom at man skal kunne afprøve ens produkter før de sælges til kunderne. Hvad med moms, skal jeg trække momsen fra? Det kunne jo være at projekteren/fladskærmen en gang imellem vil blive benyttet privat.
|
Pas på med at bruge noget i privat sammenhæng, som du har købt til din virksomhed. Det komplicere fradraget.
Det du indkøber til din virksomhed, kan du også fratrække i virksomhedens regnskab - også selv om virksomheden ligger på din privat adresse.
Hvis du er i tvivl så spørg Skat. De plejer at være flinke til at svare på tvivlsspørgsmål og undersøger gerne sagen for dig.