Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fastsættelse af salgspris

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan skal jeg fastsætte prisen på mine varer? Jeg indkøber tøj og vil købe det videre på nettet. Eks. køber en kjole til f.eks. 10 euro + moms + fragt= ca. 100,- dkk. Hvad skal jeg sælge den til for at tjene noget?

 

Hilsen Susanne

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

ja i princippet skal du jo bare sælge den videre for 100,25kr. så har du tjent noget - nemlig 25 øre. Men går ud fra du er interesseret i at tjene lidt mere på det, både for at kunne leve af det, men også for at dine forretning ikke giver underskud.

Du er nødt til at se på hvad du har af faste og variable omkostninger du skal have dækket.

Du skal se på hvad der er realistisk at tage for en sådan kjole. Du sælger nok ikke mange hvis du sætter prisen til 1mio. Så du er nødt til at lave en vurdering af hvor mange kjoler du sælger ved forskellige prisniveau, for derved at se hvad der bedst kan betaler sig. Høj pris og få solgte, eller lav pris og mange solgte.

Du skal også se på hvilken værdi dit produkt har i kundens øjene. Hvad er kunden villig til at betale for dit produkt?

Tror det vil være en rigtig god ide for dig at starte her: http://www.startvaekst.dk/iv__prisfastsaettelse og ellers kigge grundigt rundt på denne side - der er mange gode ting foiværksættere.

Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Susanne,

10 euro+moms + fragt og selvfølgelig din fortjeneste. Der er ingen regler for det her. Du må gerne kigge lidt i byen og se hvad det tager for et bestemt kjole, tshirt etc etc... du kan ligge 30 til 200% oveni i fortjeneste det bestemme du selv.

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Susanne

Du skal naturligvis tage så meget du kan for dine varer - og de skal stadig være attraktive til prisen.

Normalt tager man indkøbspris eks. moms og gange med mellem 2,5 og 3. Så får du en vejl. udsalgspris inkl. moms.

Dvs. at hvis kjolen koster dig 100 kr. eks. moms - sælger du den eks. for 250 inkl. moms.

Men igen - få så meget ud af det du kan - der skal noget til for at tjene på nethandel med tøj Smile

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

 

Tusind tak for svar. Nu har jeg nogle tal at arbejde med. Fortsat god dag.

Hilsen Susanne

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen

Tak for hurtigt svar. Ja der er mange ting der skal være styr på, men nu har jeg nogle tal at arbejde videre på. Fortsat god dag. Hilsen Susanne

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)