Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedstype

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, hvor der endnu ikke har været aktivitet i.

Jeg påtænker at investerer 125.000 i et A/S. Bør jeg danne et ApS og indskyde 125.000 som anpartskapital og derefter erhverve aktierne i A/S, eller bør jeg erhverve aktierne i min enkeltmandsvirksomhed. Hvordan med skat, risiko mm. ??

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:28

Hmm..mener du nu A/S(500 tkr.) eller ApS(125 tkr)!

Der bliver jo lavet en anpartsfortegnelse/aktiefortegnelse som bevis på, at du ejer aktiverne i selskabet!

Tilmeldt 22. Jan 09
Skrevet kl. 23:37

jeg mener, at jeg vil investere i et eksternt A/S med 125.000 (A/S vil have en samlet egenkapital på 1.000.000, altså vil jeg have 12,5%). De 125.000 har jeg i likvide midler. Men bør jeg indskyde dem i mit eget ApS og derefter erhverve de førnævnte aktier, eller skal jeg indskyde de 125.000 i min enkeltmandsvirksomhed og erhverve aktierne derfra ??

Håber det gav lidt mere mening

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:47

Det er to sider af samme dag. Den personlige virksomhed er dig og det er dig personligt der erhverver anparterne i begge henseender. Hvis aktiviteten ikke er opstartet har du faktisk heller ingen virksomhed. Skyder du aktiverne ind i forbindelse med stiftelsen af selskabet skal der laves en vurderingsrapport af en revisor. Det kan du muligvis undgå hvis du først stifter selskabet og handler aktiverne ind bagefter.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:15

Er det ikke på jævnt dansk: Stift et Aps. Køb aktierne (12,5%) i A/S.

Der vil så ikke være behov for hverken vurderingsrapport eller aktiver ind, da stiftelsen af Aps er sket med frie midler, som derefter bruges til at betale for aktierne med.

Tilmeldt 22. Jan 09
Skrevet kl. 11:24

jeg var også mest tilhænger af at jeg stiftede et ApS, indskød de 125.000 i kontanter (frie midler) som anpartskapital. Med de 125.000 i ApS erhverver jeg så de 12,5% aktier i A/S.

Men hvilke fordele/ulemper er der med ovenstående form, kontra hvis jeg skød 125.000 i frie midler i min eksisterende enkeltmandsvirksomhed og købte aktierne i A/S ?? Her tænker jeg på skat, hæftelse, revisionspligt osv. ?? 

Tilmeldt 22. Jan 09
Skrevet kl. 21:57

ingen eksperter der kan byde ind ??

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 09:34

Du kan ikke købe aktier via en personlig virksomhed. Jo det kan du godt men det er dig personligt der køber dem. Aktierne kan heller ikke indgå i virksomhedsordningen.

Tilmeldt 22. Jan 09
Skrevet kl. 09:39

så dvs. at jeg skal stifte et ApS med frie midler og derefter gennem ApS erhverve aktierne i A/S ??

Ville det samme kunne lade sig gøre via et SMBA ??

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 09:48

Det skulle man tro men prøv at spørg nogle af dem der udbyder dem og husk at checke om de har en rådgiverforsikring.

Men de fleste som etablerer et SMBA gør det ene og alene fordi de ikke har 125.000 kr. at indskyde i ApS kapital. Det skal du jo have uanset hvad.  

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)