Jeg har drevet forretning i Thailand og arbejdet sammen med thai'er i forretningsøjemed. Herudover har jeg været på forretningsrejse i Thailand 18 gange.
Du kan lige så godt tage dine sparepenge og brænde dem fremfor at forvente at du får udviklet et brugbart online spil. De ser enhver "farang" som en pengemaskine og du vil ikke være nogen undtagelse. Tværtimod vil du med din manglende erfaring være et endnu større offer end os andre, der har været der og prøvet det i mindre målestok.
Jeg vil på det kraftigste advare dig mod at få udviklet noget dernede. Desuden er Thailand på ingen som helst måde kendt som et land, der er dygtige til programmering, endsige engelsk.
Skal du have udviklet noget, så skal ejerne være fra Amerika eller Europa - med andre ord, de skal være ordholdende mennesker. Men selv "farangs" er sgu ikke til at stole på dernede. Så vogt dig!
Jeg har lidt svært ved at se, hvordan du vil hjælpe Casper, når han skal have udviklet et spil?
Dine slik/bolig kontakter rækker vel ikke langt, når der skal udvikles et online spil? Og det ændrer ikke på det faktum, at nok kan man få billig programmering, men de kan bare ikke programmere?
No offense, men hvis det er thai'er og det er thai ejet, så har jeg mine allerstørste tvivl om det.
INGEN får programmeret noget i Thailand og jeg har kendt ejere af den type selskaber, som boede i Thailand, men havde deres programmører siddende i alle andre lande end netop Thailand. Det er da ret sigende.