Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt eller gammel selskabsnavn på regnskabet?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror du så ikke at det er samme princip som med underskrift, at det er tidspunktet....

"Virksomhedens fulde navn, CVR-nummer og regnskabsår skal fremgå af årsrapportens forside. Årsrapporten skal uden vanskeligheder kunne indlæses på elektronisk medie (indscannes) og være egnet til tydelig gengivelse efter indlæsning."

Du kunne evt. lave safe play og skrive begge navne.... (Evt. det gamle i en parentes under det nye navn med angivelse af det er det tidligere navn).

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Klovn:

Tror du så ikke at det er samme princip som med underskrift, at det er tidspunktet....

Jo, det var også min første indskydelse - men Peter's svar kom så prompte, at jeg blev overbevist om det modsatte.

Klovn:

Du kunne evt. lave safe play og skrive begge navne.... (Evt. det gamle i en parentes under det nye navn med angivelse af det er det tidligere navn).

Glimrende forslag Yes

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja...ellers ring til EogS i morgen.

Jeg er skam også kommet i tvivl!

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Ja...ellers ring til EogS i morgen.

Jeg er skam også kommet i tvivl!

Jeg tar' den med livrem og seler. Orker ikke at blive stillet om fra den éne til den anden i morgen, og vil også gerne være færdig med regnskabet nu.

Tak for svar og kommentarer til jer begge.

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Espresso:
Tak for svar og kommentarer til jer begge.


Det klarede det vist selv mest!Yes

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan godt være den med bestyrelsesmedlemmerne - men her syn's jeg også, at jeg kunne huske 'et eller andet'.

Men selskabsnavnet - den kunne jeg ikke se for bare træer.... Dit svar kunne lyde såre simpelt, men det var altså lige de vise sten, som jeg her og nu havde brug for.

Regnskabet ligger nu i en kuvert - klar til forsendelse hos det 'stakkels' nye bestyrelsesmedlem.

 

 

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

En dag jeg har bedre tid vil jeg lige se på det (bare af nysgerrighed) - eller høre advokaten hvad siger -  mit forslag var mere en praktisk løsning end udtryk for en skinhellig sandhed!

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes I know.

Tog det nu heller ikke for den endelgyldige sandhed. Men praktiske løsninger er nu heller ikke af vejen. Indimellem kan man gå hen og blive så teoretisk, at man glemmer de helt praktiske løsninger.

Men når og hvis du engang får tid til at finde det rigtige svar, så er jeg også nysgerrig.

 

 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det er altid den siddende bestyrelse der underskriver, ligegyldig om de så først er valgt 10 minutter før.

Tilsvarende er det det aktuelle navn der skal stå på årsrapporten  (ligeledes ligegyldigt om navnet først er ændret 10 min forinden).

Det er generalforsamlingen der bestemmer, så bestyrelse, navneændring gælder fra det øjeblik det er vedtaget, også selvom erhvervs- og selskabsstyrelsen først bliver opdateret et par uger senere.

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Tommy. Der kommer også til at stå Skattekonsulenterne på mit årsregnskab for 2008 selvom firmanavnet først officielt blev taget i brug  som andet end binavn  i indeværende år.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)