for at præsentere mig selv hedder jeg Martin Larsen og sidder som salgschef på www.dba.dk. Grunden til at jeg skriver her, er fordi vi netop nu har lanceret content targeting på vores banner på dba.dk, og derfor vil jeg gerne hører om jeres erfarringer med dette (altså for jer der har prøvet at afvikle samme type kampagne for jeres virksomhed).
For jer der ikke ved hvad content targeting kan i læse nærmere på min blog omkring dette:
Hej Martin Larsen, jeg går ud fra at i bruger et Java script til at læse folks Cookies, hvis i gør dette hvad gør i så med Firefox brugere med noscript.
nej det bliver gjort ud fra hvilken annonce du kigger på, dvs. hvis du f.eks. skal sælger biler, men du sælger kun bliver der koster over kr. 300.000,-, så derfor er det også interessant og ramme de købere der er til biler over kr. 300.000,-
Så sætter vi en bannerkampagne til at kører på alle biler der koster over kr. 300.000,- dvs. den tager "bare" og viser banneret på alle bilannoncer der koster over kr. 300.000,- og er dermed på baggrund af sidens indhold..
Men vi har også fået demografisk targeting som er en mulighed for at få sine banner til at blive vist målrettet til din målgruppe, ud fra alder og køn. Og netop denne annonceringsmulighed er på baggrud af cookies, men det er jeg faktisk ikke 100 % klar over hvordan dette bliver gjort f.eks. i en firefox med noscript :) Ret interessant, det skal jeg da lige have undersøgt hvad vi gør der :)