Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura - flere webshops

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal til at starte en ny webshop op og har en i forevejen. Det er 2 vidt forskellige typer webshops, med 2 forskellige navne.

Spørgsmålet er så om der på fakturaen skal være det juridiske navn, eller om jeg må skrive navnet på webshoppen og selvfølgelig det rigtige CVR-nummer. Altså have en faktura til hver shop.

Tilmeldt 30. May 07
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 16:22

Hvis dine aktiviteter ligger i et selskab kan du håndtere dette ved at anvende binavne. Første webshop har firmaet navn og webshop to har et binavn. På webshop to bør du nok et sted beskrive denne sammenhæng så de der modtager fakturaerne. Hvis du googler 'binavne' så kan du finde en revisors forklaring på, hvordan du gør det korrekt.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:28

Hvis det er et selskab - ja så er binavne den lette løsning. Ved benyttelse af binavn skal selskabets hovednavn tilføjes binavnet i parentes.

Hvis det er et personligt ejet firma skal du anvende det navn og cvr-nr. som du er registreret under på fakturaen.

Fra Næstved
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 17:32

Det er et personligt ejet firma. Så det vil sige at jeg skal bruge det rigtige navn på begge fakturaer??

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:46

Powertrading:
Det er et personligt ejet firma. Så det vil sige at jeg skal bruge det rigtige navn på begge fakturaer??

JA!

En mulighed er lade sig delregistere for moms  hos SKAT. Det betyder, at hver web-shop får sit eget CVR-nr. Det betyder dog, at du skal til at lave to adskilte regnskaber -  et for hvert cvr-nummer.

Du kunne eventuelt også overveje at  at skrive: Webshoppen A - Brand for Powertrading og så ellers bare adressen og cvr. nummer som sædvanligt... og i til svarende i Webshoppen B - Brand for ......

På den måde bruger du stadigvæk shoppens navn - men angiver også dit personlige firmas oplysninger på fakturaen.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)