Statistik fra Marts i år siger:
67 % IE7 - den kan du vist ikke komme uden om. Og det skulle gerne se godt ud!
15 % IE6 - den er vist også svær at komme uden om.. Som nævnt, vil denne procentsats være meget afhængig af din målgruppe.
11 % FireFox 3 - Også ret væsentlig
2,5 % Safari 3 - Ikke så mange igen, men de fleste vil gerne have "mac-segmentet" med ind i varmen. Derfor er denne også vigtig
1,3 % Chrome
1,2 % IE8
0,3% Opera
Personligt sørger jeg altid for at siderne ser godt ud i IE6-8, FireFox, Safari, Chrome og Opera. Når man først har klaret IE og FF, er det ofte kun mindre justeringer i de andre. Jeg kigger som regel også lige efter fejl i andre browsere, og er de lige til at rette, er der selvfølgelig ingen grund til at lade være. Er siden ulæselig i en eller anden browser, må man overveje om man skal arbejde på sagen. (Men det vil den altså stort set aldrig være, hvis den virker i alle de ovennævnte!)
Når jeg sidder og udvikler plejer jeg at teste løbende i IE7 (det som flest bruger), FireFox (det mange bruger, og har nice værktøjer..) og evt. Safari ind imellem til lige at tjekke at det ser rigtigt ud. Der er ikke noget værre end at have lavet noget, og syntes at det er fantastisk, for så at finde ud af at det ikke holder i FF og Safari - den slags problemer kan man fange tidligere hvis man er lidt om sig. Desuden er en god basisviden om HTML, CSS og de forskellige browsere selvfølgelig også en god hjælp på veje ;-). Det er i mine øjne om at finde den rigtige balance mellem at man ikke absolut behøver at teste alting i 10 browsere så snart det er kodet, men at man omvendt heller ikke skal kode en hel side, for så at finde ud af den ikke funger i flere store browsere...