Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeres holdning vedr. Internet Explorer 6 og 7

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Stenløse
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 449
Fra  VATO - Programmering & Design Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle :)
Nu sad jeg lige og lavede mig et nyt design, valideringen gik perfekt, screenshotsne som blev taget så også perfekte ud, dog med en undtagelse nemlig ved Internet Explorer 6 og 7.

Hvad er jeres holdning, bør jeg være ligeglad med disse to browsere eller skal jeg bruge tid på, at optimere siden til de to browsere også?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:24

Du kommer ikke udenom IE7. IE6 er en anden snak og afhænger mere af målgruppen for dit site.

Hvis jeg skal dele lidt data fra to sites i samlingen, så er der selv på en nørdet side som min Synlige mand-blog 25,6% af de besøgende, der bruger IE6 eller IE7.

På en noget mere mainstream hr. og fru Jensen site er det 73%! (og 10% af alle besøgende bruger IE6).

IE6 er kraftigt på vej tilbage, og der kører en kampagne for at få folk til at opgradere, men stadigvæk er op mod 10% af dine besøgende mange.

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  logfit Skrevet kl. 23:55

Jeg ville fokusere på IE7/8, men du kommer nok ikke udenom at skulle prøve at få nogenlunde funktionalitet i IE6 også, da ca 15% stadigvæk hænger fast på den.

men med indtoget af IE8, burde IE 6 efterhånden ryge i glemslen.

Så er der åben beta på logfit.dk - Din gratis online træningsdagbog.

Fra Stenløse
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 449
Fra  VATO - Programmering & Design Skrevet kl. 00:16

Okay, jeg vil fikse problemet der er i IE 7 og glemme IE 6, da jeg ikke tror der er nogle i målgruppen 14-20 år, som bruger det?

Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 00:24

Tror nu nok ellers der er en masse i den målgruppe der bruger IE6, nemlig alle dem der ikke vil opdatere :)

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  logfit Skrevet kl. 01:04

og alle dem der ikke kan ;)

Så er der åben beta på logfit.dk - Din gratis online træningsdagbog.

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 01:17

Statistik fra Marts i år siger:

67 % IE7 - den kan du vist ikke komme uden om. Og det skulle gerne se godt ud!

15 % IE6 - den er vist også svær at komme uden om.. Som nævnt, vil denne procentsats være meget afhængig af din målgruppe.

11 % FireFox 3 - Også ret væsentlig

2,5 % Safari  3 - Ikke så mange igen, men de fleste vil gerne have "mac-segmentet" med ind i varmen. Derfor er denne også vigtig

1,3 % Chrome

1,2 % IE8

0,3% Opera

Personligt sørger jeg altid for at siderne ser godt ud i IE6-8, FireFox, Safari, Chrome og Opera. Når man først har klaret IE og FF, er det ofte kun mindre justeringer i de andre. Jeg kigger som regel også lige efter fejl i andre browsere, og er de lige til at rette, er der selvfølgelig ingen grund til at lade være. Er siden ulæselig i en eller anden browser, må man overveje om man skal arbejde på sagen. (Men det vil den altså stort set aldrig være, hvis den virker i alle de ovennævnte!)

Når jeg sidder og udvikler plejer jeg at teste løbende i IE7 (det som flest bruger), FireFox (det mange bruger, og har nice værktøjer..) og evt. Safari ind imellem til lige at tjekke at det ser rigtigt ud. Der er ikke noget værre end at have lavet noget, og syntes at det er fantastisk, for så at finde ud af at det ikke holder i FF og Safari - den slags problemer kan man fange tidligere hvis man er lidt om sig. Desuden er en god basisviden om HTML, CSS og de forskellige browsere selvfølgelig også en god hjælp på veje ;-). Det er i mine øjne om at finde den rigtige balance mellem at man ikke absolut behøver at teste alting i 10 browsere så snart det er kodet, men at man omvendt heller ikke skal kode en hel side, for så at finde ud af den ikke funger i flere store browsere...

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 21. Feb 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 15:26

På Yagobii fokuserer vi på Firefox 3, IE7, og i stigende grad IE8.

Men det er heller ikke til at komme uden om  Google Chrome. Da slet ikke når de har oppet deres markedsføring på det sidste:(som du kan se her)

Mvh Jonas

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)