Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skatteregnskab

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne forhøre om sumasumarum kan udarbejde skatteregnskab? jeg ved at jeg kan lave årsregnskab og moms regnskab men kan ikke se noget om skatteregnskab.

Eller skal man selv udregne diverse og stille det op?

Hilsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:05

Du ka jo bare lave posteringer i Summa...så det bliver et skatteregnskab!

Tilmeldt 21. Apr 09
Skrevet kl. 21:12

Jeg ved nogenlunde, hvordan jeg regner frem til skatteregnskab manualt. jeg tror at omk.som låneomkostninger og P-bøder vises som udgifter da de er betalt over virksomheden, men skal igen lægges til resulatet,da man ikke er fradragsberettigede, det samme sakl gøres med de Regnskabsmæssig afskrivninger og Skattemæssige afskrivninger, dvs, forskellen skal lægges til resultatet for at nå frem til Skattemæssig resultat.

Mener du at man kan bare atge de posteringer i sumasumarum og manualt regne ud i excel f.eks, hvad Skattemæssig resultat bliver og hvormeget skat man skal betale af  Skattemæssig resultat? eller findes et eller andet måde at gøre det på i sumasumaru? eller vil den måske selv finde ud af hvad der skal trækkes fra og hvad der skal lægges til?

Venligst forklare.

Hilsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:51

Nej...det kan Summa ikke!

Ville nok lade Summa vise det regnskabsmæssige resultat, og så lave reguleringer via

f.eks. et regneark til det skattemæssige resultat, som du jo i sidste ende skal bruge til

selvangivelsen.

Tilmeldt 21. Apr 09
Skrevet kl. 23:00

Mange tak for svaret

Hilsen

Tilmeldt 21. Apr 09
Skrevet kl. 00:28

Jeg stå med endu et problem med regnskab, jeg har bogført vareslag 350 kr. på konto 1000 og vareforbrug på - 250 på konto 2100 i sumasumarum, vores DB bliver +100 kr.

Men nogle dage efter har vi fået varen retu,hvordan skal det bogføres? jeg har ellers bare bogført -350 kr. på varesalg konto 1000, vhilket fører salget tilbage igen, men programet siger altid at der er fundet fejl fordi jeg har bogført en udgift på indtægts konto.

Hvordan kan jeg gør det på korrekte måde?

MVH

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 00:57

Uden at kende noget til summa, så kunne det måske være at du bogfører en negativ post sådan her:

1 stk -350 kr

istedet for:

-1 stk 350 kr

Resultatet er det samme, da minus gange plus giver minus, men mange regnskabssystemer ikke accepter minusbeløb (og heller ikke skal, da det jo er stk-antallet, der er minus og ikke beløbet)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:51

Du kan godt bogføre, som du gør Malik!

Den med udgift på en indtægtskonto er bare en advarsel/oplysning.

Systemet bogfører dog din postering trods advarslen/oplysningen.

Tilmeldt 21. Apr 09
Skrevet kl. 11:56

Mange tak for bekræftelse, jeg var bange for at jeg gjord noget forkert:)

Hilsen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)