Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal en webshop koste?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 18. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ami-gos

Jeg vil gerne vide hvad i synes en god webshop skal koste? Hvad kan jeg tage for min shop, og hvad koster de i gennemsnit, jeg vil gerne være billigere end mine konkurrenter, da det er det eneste parameter vi kan være bedre på end dem.

Mange hilsner

Anders Therkildsen

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

den billigeste webshop løsning koster 9,995 kr.

set her

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 07:06
Hvor mange stjerner giver du? :

delinda:

den billigeste webshop løsning koster 9,995 kr.

Øh.... den billigste er da gratis? Der findes mange gratis man kan downloade.

 

Anders - hvis du vil udbyde en webshop løsning, så skal du have mange ting i betragtning. Er det en version som kunderne kan placere hvor de vil? Skal du stå for hostingen? osv.

Selv er jeg ved at lave en webshop løsning som jeg i første omgang vil hoste selv. Du skal også regne med at nogle kunder går ikke kun efter prisen. Hvis du VIL være den billigste så får du det hårdt. Sats istedet på at give en god service. Selvom dit produkt koster mere end andre, så kan du lave gode salg hvis du giver en rigtig god service.

Min pris vil ligge på 99,- og opefter og jeg ved godt at det ikke er billigst, men jeg har så den ekstra lile ting som gør at jeg regner med at kunne sælge nogle shops.

 

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Therkildsen:
Jeg vil gerne vide hvad i synes en god webshop skal koste? Hvad kan jeg tage for min shop, og hvad koster de i gennemsnit, jeg vil gerne være billigere end mine konkurrenter, da det er det eneste parameter vi kan være bedre på end dem.

Du er velkommen til at prøve at slå min pris på 9.995,- for en webshop inkl. unikt design i en Magento shop, hosting og betalingsgateway det første år, men jeg tror nu ikke at du kan tjene penge på det Smile. Vores udvikling er outsourcet i en fast proces og kun projektledelse og kvalitetssikring foregår i DK.

Men al konkurrence er mere end velkommen

 

delinda:

den billigeste webshop løsning koster 9,995 kr.

set her

Mange tak for hjælpen Smile

 

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Som andre nævner, så er det urimeligt svært at at tjene penge på webshopmarkedet hvis man kun konkurrere på prisen.

Syntes tit jeg ser folk udbyde shops i intervallet 3-5k her på amino. Hvilket vel giver en konsulentsats på maks 150 pr. time., når der så er tænkt forskellige omkostninger som skal dækkes ind i betragtningen så kommer timeprisen til udbetaling faretruende tæt på 100 pr. time når vi yderligere tænker markedsføring, momsregistrering, slagsmøder, support, oplæring i system osv. sås tror jeg man skal være glad hvis man kan hive 50kr ud pr. time man arbejder.

Så rådet må være; find nogle andre parametre at konkurrere på. Kvalitet, fleksibilitet, support, at du er god mod dyr eller bare et eller andet. Udelukkende priskonkurrence i dette marked er lig hårdt arbejde til sulteløn...

Mvh Peder

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:
Du er velkommen til at prøve at slå min pris på 9.995,- for en webshop inkl. unikt design i en Magento shop, hosting og betalingsgateway det første år, men jeg tror nu ikke at du kan tjene penge på det Smile. Vores udvikling er outsourcet i en fast proces og kun projektledelse og kvalitetssikring foregår i DK.

Men al konkurrence er mere end velkommen

Den kan vi da slå :-) vi leverer unikt design (ikke template) i vores eget shop system, inkl hosting, betalingsgateway for 8600 kr. første år. Vi har også puttet lidt mere i pakken, så hos os er der gratis telefon support.

Men jeg tror dog det er betyder mindre for folk, at sparer 1.400,-, så det kunne da være vi skulle sætte den op til 10K ligeud.

 

 

Fra Købehavn
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Therkildsen:

Jeg vil gerne vide hvad i synes en god webshop skal koste? Hvad kan jeg tage for min shop, og hvad koster de i gennemsnit, jeg vil gerne være billigere end mine konkurrenter, da det er det eneste parameter vi kan være bedre på end dem.

Hvilke parametre konkurreres der på, og hvad følger der med i prisen?

Tilmeldt 17. Mar 08
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår simpelthen ikke hvordan i forskellige kan leve af de småpenge. Der skal ikke ret mange timer til før man er oppe på 10.000 kr. De mange første går jo allerede med korrespondance med kunden for at få klarlagt hvad de helt præcis ønsker, dernæst skal der udarbejdes en komplet specifikation, da kunden aldrig er har en kompelt specifikation med. Så der løber lige 8 timer på til at lave den komplet i dialog med kunden. Så er der 3600 kr. tilbage til design og programmering. Designet tager min. 30 timer timer at have klar, så skal det slices og kodes sammen med  shopsystemet og lidt unikke funktioner skal laves (det skal der jo altid) og så nærmer det samlede tidsforbrug sig 100+ timer. 

Så jeg forstår det simpelthen bare ikke, selv hvis alt er outsourcet så er det jo alligevel en dansker der skal tale med kunden og formidle budskabet videre og man må godt nok skulle have meget igennem før at det kan løb rundt og stadig bruge minimale omkostninger, der er hvertfald ikke råd til at udskrive fakturaen på papir :Smile Men det lader jo til i klare den Big Smile

Er faktisk lidt imponeret, i må have den syge kalkyle og håbe jeres kunder ikke skriver for meget til jer :-)

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:

Jeg forstår simpelthen ikke hvordan i forskellige kan leve af de småpenge. Der skal ikke ret mange timer til før man er oppe på 10.000 kr. De mange første går jo allerede med korrespondance med kunden for at få klarlagt hvad de helt præcis ønsker, dernæst skal der udarbejdes en komplet specifikation, da kunden aldrig er har en kompelt specifikation med. Så der løber lige 8 timer på til at lave den komplet i dialog med kunden. Så er der 3600 kr. tilbage til design og programmering. Designet tager min. 30 timer timer at have klar, så skal det slices og kodes sammen med  shopsystemet og lidt unikke funktioner skal laves (det skal der jo altid) og så nærmer det samlede tidsforbrug sig 100+ timer. 

Så jeg forstår det simpelthen bare ikke, selv hvis alt er outsourcet så er det jo alligevel en dansker der skal tale med kunden og formidle budskabet videre og man må godt nok skulle have meget igennem før at det kan løb rundt og stadig bruge minimale omkostninger, der er hvertfald ikke råd til at udskrive fakturaen på papir :Smile Men det lader jo til i klare den Big Smile

Er faktisk lidt imponeret, i må have den syge kalkyle og håbe jeres kunder ikke skriver for meget til jer :-)

Hej Martin

Nu kan jeg ikke afsløre alt i vores forretningside. Men bemærk følgende:

  • Det er ikke det jeg lever af til dagligt
  • Al udvikling er som der står outsourcet
  • Processen er KLART defineret. Herunder alt fra kravsindsamling til design iterationer.
  • I starten forventer jeg at bruge flere "danske timer", men kan forhåbligt på sigt også få vores outsourcing partner til at køre det meste.

Pt tjener vi penge på modellen.

 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)