Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Intranet - hvad kan du anbefale?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 60
Fra  Microlearn Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Vi skal bruge et basic intranet til Salgstrænerne,

Vi skal bruge det til at alle vores kursister kan kommunikere, vi kan lægge materiale, videoer osv ud køre kalender mv.

Om det skal være en hosted version eller ej er ligegyldigt bare det er nemt at komme i gang.

Glæder mig til at høre hvad I har gode bud;-) 

Fra Århus
Tilmeldt 8. Feb 08
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 19:11

Du kan overveje Sharepoint til den generelle kommunikation, og fildeling, men til at dele videoer skal du have et supplement, som f.eks. en FTP, eller vores nemmere "Mediahosting" løsning, som banalt set er en FTP løsning med et browserinterface..

Vi tilbyder Sharepoint Services 3.0 http://www.danskhosting.dk/page/view/produkter_hosted_sharepoint.html
Sharepoint priser: Kr. 45,- pr. bruger pr. måned og kr. 5,- pr. måned pr. 100 MB delt plads.
Du kan få en demo af Sharepoint fra os  hvis du vil.

Mediahosting http://www.danskhosting.dk/page/view/mediahosting.html
Mediahosting priser: Kr. 99,- pr. måned for 2 GB plads.
Test Mediahosting på http://files.danskhosting.dk Login oppe i øverste højre hjørne.
Username: demo
Password: demo

Catillo, Web der virker!

Fra København
Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 60
Fra  Microlearn Skrevet kl. 19:55

Hej Danskhosting

Tak for dit svar,

Jeg har haft overvejet Sharepoint dog bliver det alt for dyrt (selvom i er billige) da vi løbende har ca. 100 - 300 kursister som skal have adgang. Det er også vigtigt at det er ét sted at vores kursister logger ind og har adgang til det hele. Det skal være nemt og lige til at gå til. Omkring plads så har vi ikke brug for det helt store da det bare er vores undervisningmateriale som PDF'er samt videoklip fra vores kurser som skal være tilgengeligt.

Har tidligere set nogle hosted løsninger som er lige til at gå til og til at komme i nærheden af prismæssigt.

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 20:00

Hej Martin,

Vi kan hjælpe med at udvikle en onlinebaseret intranet løsning.
Hvilket betyder i får jeres egen intranet platform.

Fordelen ved dette er at i får mulighed for at udvide intranettet løbende, feks med et e-learning forløb, eller hvad i nu får af gode idéer :O)

Problemstillingen er nøjagtig den samme som når der skal købes en webshop - skal der vælges en hosted hurtig kom igang løsning, eller skal der kigges på en løsning som stadig er attraktiv om 12 måneder?

Jeg vil gerne skyde ind med et oplæg til dig hvis du kan skyde tilbage med nogle lidt mere specificerede ønsker til funktionerne.

Fang mig på:

henrik/a/danskwebinnovation.dk

eller 89 938 138

Fra Århus
Tilmeldt 8. Feb 08
Skrevet kl. 20:14

Martin Mouritzen:

Hej Danskhosting

Tak for dit svar,

Jeg har haft overvejet Sharepoint dog bliver det alt for dyrt (selvom i er billige) da vi løbende har ca. 100 - 300 kursister som skal have adgang. Det er også vigtigt at det er ét sted at vores kursister logger ind og har adgang til det hele. Det skal være nemt og lige til at gå til. Omkring plads så har vi ikke brug for det helt store da det bare er vores undervisningmateriale som PDF'er samt videoklip fra vores kurser som skal være tilgengeligt.

Har tidligere set nogle hosted løsninger som er lige til at gå til og til at komme i nærheden af prismæssigt.

Med så mange brugere, kan vi sagtens finde en anden pris der er meget billigere, ned til f.eks. kr. 10,- pr. bruger pr. måned.
Dvs. samlet måske 1500 - 3500 pr. måned, med en Mediahosting og ekstra plads til Sharepoint.

Men jeg kan sagtens se din pointe, at i ikke kan få det HELE inde i Sharepoint. Et alternativ, kunne være at se på at få udviklet en applikation til Sharepoint, men det er ikke en god idé tror jeg.. Det kan løbe op i 40.000 - 100.000, alt efter behov.

Hvis du finder en løsning vil jeg meget gerne høre om det, så kan det være at det kan bruges i andre sammenhænge.

Catillo, Web der virker!

Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 20:22

Nu har jeg ikke så meget forstand på det eller hvad det koster, men ved at firstclass kan klare de ting du ønsker :)

Mvh

Kristoffer

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 21:04

Hej Martin

Lyder som om du måske skal tænke i en LCMS system løsning.

Jeg kan udfra det der leveres se, at de andre ikke har tænkt i de baner, men desværre har tænkt lidt mere tradionelt.

Når vi snakker undervisning, er det ikke bare et spørgsmål om at hive en løsning frem....

Der findes flere af disse systemer på markedet, men Atutor er nok et af de bedste bud.

En demo af Atutor finder du nedenfor :

http://www.atutor.ca/atutor/demo.php

Min baggrund for at anbefale dig ovenstående, er tidligere jobfunktion hvor jeg sad med noget i stil med det du efterspørger, dog var der 3.000 interne brugere på installationen (Bispebjerg Hospital).

Hele installationen havde 16.000 brugere online fordelt over 6 københavnske hospitaler.

mvh

Mogens

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 21:07

Martin

En anden ting, pas på med lukkede systemer, du bør vælge en Open Source installation, så slipper du for licens omkostningerne.

Opsætningen skal du alligevel igennem og den vil ca. beløbe sig til det samme.

Et gæt er ca. 20-30.000 for at lave den installation i efterspørger.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 21:31

Danskhosting.dk:
Men jeg kan sagtens se din pointe, at i ikke kan få det HELE inde i Sharepoint. Et alternativ, kunne være at se på at få udviklet en applikation til Sharepoint, men det er ikke en god idé tror jeg.. Det kan løbe op i 40.000 - 100.000, alt efter behov.

Øh hvor kom det beløb lige fra? Jeg har ikke været involveret i SharePoint projekter til under et par millioner....

Fra Århus
Tilmeldt 8. Feb 08
Skrevet kl. 22:15

WSS applikationer til nogle millioner? :) Vi vil gerne arbejde på nogen af dem, hvis du får for meget at lave. Jeg baserer tallet på nogle applikationer vi har budt på. Du forveksler det muligvis med et MOSS projekt, det er ikke det jeg tilbyder.

Catillo, Web der virker!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)