Jeg ville høre om der var nogen der kunne hjælpe mig, jeg synes tit jeg kommer ud for at folk kalder de forskellige områder på en hjemmeside forskellige ting. Derfor kunne jeg godt tænke mig, at få dem på plads en gang for alle. Det er tit træls for mig når jeg arbejder i photoshop at jeg ikke ved hvad jeg skal kalde mige folders, så vil gerne have styr på det.
Så hvad hedder de forskellige områder (jeg tænker på Header, horisontal menu, Primary content zone, osv)
Jeg tror ikke du finder noget konkret svar på det spørgsmål, der er nok nærmest lige så mange forskellige meninger som der er webdesignere.
Hvis jeg leverer et design i Photoshop format, så lægger jeg mine lag i forskellige groups og så laver jeg et skærmprint af det fulde design med markering af hvilke groups der dækker hvilke områder.
Hvis det er et design jeg selv skal sætte op, så har det endnu ikke været et problem at finde rundt i det :-)
Svært spørgsmål - tror det er blevet en vanesag blandt grafikere (og det er jo aldrig rigtigt defineret hvad der er "korrekt").
Jeg plejer at bruge: wrapper (indeholder hele siden. f.eks. den der er centreret på sådan sider),header, subheader, content, leftmenu/leftcontent, rightmenu/rightcontent og footer.
Det er meget op til den enkelte virksomhed og person og især op til hvillke typer webløsninger man laver, men hos os er vi meget struktureret og går meget op i at lave de helt rigtige mappeskruktur og navngivning så det giver mening for alle her, så en anden designer let kan arbejde videre med en Art Directors kreative oplæg. Men igen det behøver jo derfor ikke at give mening for dig. Men her er blot et uddrag at mappeopdelingen på det seneste projekt vi har designet.
Som der bliver sagt, så bliver det nok ret så svært at finde en standard for dette - nogle kan også godt li' at kalde deres lag for Layer1, Layer2 osv. osv