Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside opbygning - Web Designers hvor er i?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 18. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Adios Ami-gos

Jeg ville høre om der var nogen der kunne hjælpe mig, jeg synes tit jeg kommer ud for at folk kalder de forskellige områder på en hjemmeside forskellige ting. Derfor kunne jeg godt tænke mig, at få dem på plads en gang for alle. Det er tit træls for mig når jeg arbejder i photoshop at jeg ikke ved hvad jeg skal kalde mige folders, så vil gerne have styr på det.

Så hvad hedder de forskellige områder (jeg tænker på Header, horisontal menu, Primary content zone, osv)

- hvad hedder en side, fra top tim bund?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig

- Anders Therkildsen

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 08:23

Jeg tror ikke du finder noget konkret svar på det spørgsmål, der er nok nærmest lige så mange forskellige meninger som der er webdesignere.

Hvis jeg leverer et design i Photoshop format, så lægger jeg mine lag i forskellige groups og så laver jeg et skærmprint af det fulde design med markering af hvilke groups der dækker hvilke områder.

Hvis det er et design jeg selv skal sætte op, så har det endnu ikke været et problem at finde rundt i det :-)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 08:37
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Svært spørgsmål - tror det er blevet en vanesag blandt grafikere (og det er jo aldrig rigtigt defineret hvad der er "korrekt").

Jeg plejer at bruge: wrapper (indeholder hele siden. f.eks. den der er centreret på sådan sider), header, subheader, content, leftmenu/leftcontent, rightmenu/rightcontent og footer.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Det er meget op til den enkelte virksomhed og person og især op til hvillke typer webløsninger man laver, men hos os er vi meget struktureret og går meget op i at lave de helt rigtige mappeskruktur og navngivning så det giver mening for alle her, så en anden designer let kan arbejde videre med en Art Directors kreative oplæg. Men igen det behøver jo derfor ikke at give mening for dig. Men her er blot et uddrag at mappeopdelingen på det seneste projekt vi har designet.

Navngivelse af mapper og undermapper

•  
    • Logo
    • Søgefelt og evt. kurv
    • Sprog
    • Statuslinie
    • Navi niveau 1
    • Navi niveau 2
    • Baggrund

Venstre side/navi

•  
    • Navi niveau 3
    • Navi niveau 4
    • Tilmeld nyhedsbrev
    • Kampagne område 1
    • Kampagne område 2

Indhold

•  
    • Dynamisk flash
    • Kampagne område 3
    • Kampagne område 4
    • Indhold
    • Produkter
    • Evt. brands og top 1

Højre side

•  
    • Evt. kurv
    • Diverse info
    • Små kampagner

Footer

•  
    • Navigation
    • Info
    • Kontaktinfo

Håber det er noget du kan bruge som inspiration ;)

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 20:18

Som der bliver sagt, så bliver det nok ret så svært at finde en standard for dette - nogle kan også godt li' at kalde deres lag for Layer1, Layer2 osv. osv Wink

Google optimering (SEO og Google Ads)

Fra Odense
Tilmeldt 18. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 22:36

Mange tak alle sammen for de gode svar, skide træls at der ikke er noget præcist, men må bare finde min egen stil så!

Mange hilsner

Anders

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)