Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bøger om projektstyring, ledelse og udviklingsfaser (programmering)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person
Hej :o)

Jeg leder efter bøger om følgende emner:

- Projektledelse og styring
Jeg har bl.a. kigget på "Projektledelse" af Flemming Ettrup og "Grundbog i Projektledelse" af Hans Mikkelsen

- Generel ledelse

- Programmerings udviklingsfaser
Dette hører måske delvist ind under projektledelse.
Helt specifikt vil jeg gerne lære mere om udviklingsforløbet fra opstilling af en krav spek. til udviklingsfasen (fx med UML diagrammer m.v.) til programmeringen af projektet.

- Useabillity for websider
Lærer opskriften på den perfekte formular / funktion / design m.v. :o)

Jeg vil foretrække bøger på dansk så vidt muligt. Jeg arbejder til dagligt med danske programmører og derfor vil det også være mest naturligt for mig at lærer de danske begreber i de forskellige emner. (begreber jeg i øvrigt forventer jo alligevel stammer fra engelsk, så således lærer jeg at snakke begge "sprog" i emnet :)

Tak :o)
Fra København
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hvad angår forløbet fra kravspecifikation, til modellering, arbejdet med deliverables, dependencies mv., kan jeg anbefale bogen Object-oriented Systems Analysis and Design Using UML. Den er skrevet af Simon Bennett, Ray Farmer og Steve McRobb, og giver en glimrende introduktion til emnet, som er lige dele teoretisk og pragmatisk. Den er desværre ikke på dansk, men absolut anbefalelsesværdig alligevel.

ISBN-nummeret er 9780077110000. Et lille tip i den forbindelse: køb bogen fra amazon.co.uk, det er typisk et par hundrede kroner billigere end at købe den i Danmark.

Held og lykke. :)

Alt det bedste,

Kasper.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)