Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hæve betaling for varer i restordre?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Vi har endelig fået en leveringsdato for nogle varer der har været i restordre. Det er super lækkert, især fordi vi har haft en del henvendelser omkring disse produkter. Vi har derfor gjort varen tilgængelig på vores hjemmeside, og gjort det muligt at bestille - og betale - allerede nu.
Vi har selvfølgelig gjort kunderne opmærksom på leveringsdatoen, og de får også mulighed for at afbestille ordren hvis det viser sig at de har bestilt uden at have læst at der er lidt leveringstid.

Mht. betaling. Normalt ville vi først hæve pengene når varen er afsendt, men i dette tilfælde går der op til 1 mdr. før produktet er klar til at blive sendt. Det er et relativt stort beløb - op til 6500,- så venter vi med at hæve pengene, så risikerer vi at der ikke er dækning. Vi risikerer også at måtte sige nej til nogle kunder, og det er rigtig surt, både for os og for kunden, hvis dem der har bestilt, så ombestemmer sig i mellemtiden. Jeg ved at man først må hæve pengene når varen er blevet afsendt, men er det tilladt at opkræve et depositum??

Hilsen Morten 

Fra Holstebro
Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 22:45

Jeg tror desværre ikke der er noget at komme efter.

Citat fra PBS :

25. Hvornår må jeg trække pengene fra mine kunders konto?
Det er det, vi kalder ”at sende capture til afregning”. Og det må du først, når du har sendt varen af sted til kunden.

Når det så er sagt, så er der jo ikke nogle der kan se om du har hævet pengene umildbart inden du tog på posthuset, eller lige efter du kom hjem :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 08:52

Hej Janus

Tusind tak for dit svar :)

Umiddelbart burde det vel være noget andet ved indbetaling /opkrævning af depositum? Det er jo kun en del af beløbet..... Jeg ved der er andre brancher der arbejder med depositum ved lange leveringstider, men jeg ved ikke om der er andre regler når det drejer sig om nethandel.

Det er nu ikke fordi vi er bange for at produkterne ikke bliver solgt.  Det skal de nok blive. Men det er mere tanken om at sige nej til nogen kunder på bekostning af andre, som så måske ombestemmer sig, eller så ikke har pengene længere etc....

Hilsen Morten

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 08:56

Puha, ja den er lidt svær, da i gerne vil sidde med den mindste lagerrisiko som muligt.

Men som kunde vil jeg klart fravælge jer hvis i hævede pengene før varen var afsendt, eller tog et depositum - hvad er min garanti at jeg får mine penge igen hvis varen ikke kommer? - der findes mange pirater på webshop markedet Smile

Umiddelbart tror jeg ikke at der er andet at gøre en at tage risikoen, og håbe på at produktet også er så eftertraktet som i mener det er.

Sådan er det at være ægte købmand Devil

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)