Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problem med faktura fra revisor

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har et mindre problem som jeg håber I har en løsning eller holdning til…

Min revisor har sendt en regning for udførelse af årsregnskabet. Denne regning er dobbelt så stor som forrige årsregnskab, som indeholdte cirka det samme antal bilag og fakturaer.
Jeg har for en uge siden kontaktet revisoren, 2 gange pr. telefon og hver gang fået sekretæren til at lægge en besked omkring dette. Har ligeledes skrevet en mail direkte til revisoren.
Men de har ikke vendt tilbage.
Så n
u har jeg undladt at betale fakturaen da jeg ikke er enig eller har fået svar på hvorfor den er så stor.

Kan jeg tillade mig dette?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:55

Jeg har ikke løsning, men en holdning kan jeg godt levere.

For det første synes jeg det er uforskammet at en revisor ikke reagerer på en kundehenvendelse. Det har ikke noget at gøre med om han er revisor eller ej, men om almindelig kundeservice. Det alene kunne få mig til at skifte revisor.

Dernæst synes jeg også at du også selv et sted bærer en del af ansvaret. Det er meget normalt praksis at man i revisionsverden aftaler arbejdets omfang på forhånd og i den forbindelse prisen. Hvis revisor finder det nødvendigt at lave arbejde udover det aftalte, så må det vendes engang med kunden.

Jeg ved at det er praksis hos mange revisionskontorer, at de ikke starter en opgave før kunden har accepteret et tilbud. Så mit bedste råd er til alle der efterspørger revisionsydelser at få fastlagt prisniveauet fra starten før opgaven udføres.

Henrik

Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 11:50

Håber du snart får fat i revisoren og bed ham sp om at udspecificere hvad timerne er brugt på i forhold til sidste år

Og så skulle du måske overvejer at skifte revisor, og ja som Klovn siger så sørg for at få et skriftlig tilbud på prisen og er det timepris så få et overslag over det forventede timeforbrug og en aftale om at de kontakter dig hvis der dukker noget uventet op inden de bare bruger løs af timerne

Held og lykke

Lone

www.netaccounting.dk

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:03

Et spørgsmål man også må rejse i den forbindelse er om der er lavet nogle former for ekstraopgaver i året, herunder eks. besvarelse af skatteforespørgsler, attestationer, rådgivning m.v. som vil have betydning for det samlede honorar.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 00:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

H-PU - Hechmann Produktudvikling:

Jeg har for en uge siden kontaktet revisoren, 2 gange pr. telefon og hver gang fået sekretæren til at lægge en besked omkring dette. Har ligeledes skrevet en mail direkte til revisoren.
Men de har ikke vendt tilbage.
Så n
u har jeg undladt at betale fakturaen da jeg ikke er enig eller har fået svar på hvorfor den er så stor.

Kan jeg tillade mig dette?

Medmindre du i den mail, du allerede har sendt, er kommet ind på, at du ikke agter at betale fakturaen, før du har fået en reaktion på dine henvendelser, så ville jeg sende endnu en mail, hvor du tydeligt gør opmærksom på, at du ikke kan honorere fakturaen, da du har nogle spørgsmål, du ønsker at drøfte først.

Det er aldrig en god ide blot at lægge en ubetalt faktura til side. Sørg for at bolden ligger hos din leverandør, og på en sådan måde, at du kan dokumentere det. Når og hvis du modtager en rykkerskrivelse, kan du altid vende tilbage og henvise til den mail.

Iøvrigt plejer sådanne henvendelser at give respons.

Alternativt - så betal det beløb, som du betalte sidste år (eller med en mindre stigning, som du nu vil finde rimeligt). Send samtidig en mail hvor du gør opmærksom på, at du - trods adskillige henvendelser - ikke har fået nogen respons på din forespørgsel, hvorfor du har tilladt dig at gå ud fra, at der er sket en fejl, og at du forventer en kreditnota på restbeløbet - alternativt en skriftlig dokumenation på den uventede store stigning.

Den sidste løsning har jeg altid selv valgt i de situationer, hvor jeg ikke har været enig med en leverandør. Jeg synes ikke det er rimeligt, at holde hele beløbet tilbage - men det er jo en smagssag.

Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 07:16

Mange tak for jeres svar, det har givet noget at tænke over.
Min leverandør er efter 4 uger kommet ud af busken og vil nu se på det.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:26

Helt enig med Ekspresso. Man opnår som regel kun at give sig selv problemer hvis man forholder sig passivt. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)