HJÆLLLLPPP Jeg er kommet i klemme med en del varer, børnetøj, hvor jeg har en hel del reklamationer. Jeg har handlet med firmaet i 3 r...for flere måender siden sendte jeg en del reklamationer retur til firmaet, da det desværre ikke var første reklamation i et sortiment varer fra vinter 08. Jeg har ingen problemer med tidligere reklamationer hos firmaet, men blev uendelig træt af at jeg fik alle jakker retur i et skisæt, fordi lynlåsen gik i stykker. Fik at vide, at det kun var hos mig problemet var ... Right! Til sidst blev jeg så træt af det, og kunne ikke se noget formål med at stå og sælge noget, som jeg vidste gik i stykker, at jeg pakkede alle varer rekalmationer og nye varer og sendte det hele tilbage til firmaet. Jeg fik løbende og får stadig rekalmationer, har i alt sendt 3 kasser over og har en kasse mere nu. Jeg har jo tilbage betalt kundene pengene for reklamationerne fordi jeg ikke kunne give dem en erstatningsvare. Har ringet, og mailet til firmaet men uden held til at få fat i dem. Jeg fik så fat i dem, der har overtaget dem, og fik at vide, at det var bare TRÆLS, men det oprindelige firma er erklæret insolvent og det nye firma erstatter ikke reklamationer fra før de købte firmaet.... jeg har bedt dem returnere både mine reklamationer og mine nye varer... øv øv... De har dog overtaget varelageret og sælger lystigt videre af vinter 08 varer.... Hmm.. MEN hvad gør jeg så nu, når der kommer kunder med reklamationer på de varer jeg stadig har tilbage fra det oprindelige firma???? Har de ret til erstatning? Jeg har jo et hav af reklamationsvarer som jeg allerede har erstattet til kunderne uden at tjene en ski.. på det selv... Kan jeg nægte at tage reklamationen retur, når jeg ikke kan få krediteret den???? mvh Anna-Birgitte |
Købelovens reklamationsrret gælder stadigvæk 2 år for køber i forhold til dig. Din mulighed for at få nogle af pengene består i at rejse et krav mod boet fra din tidligere leverandør.
En sur situation at stå i. Dine kunder har principielt ikke krav på at få pengene retur men alene at du udbedrer skaden. Kan problemerne evt. klares med en syerske?