Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kode på PDF

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der ved hvordan man laver en pdf beskyttet med kode? Lige som Thorborg har gjort med E-pusher?

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 00:02

Du går ind i egenskaber>sikkerhed - her kan du så vælge en adgangskode til at åbne dokumentet.

Men du kan ikke gøre det på den gratis version er adobe reader.

Fra Malmö
Tilmeldt 8. May 08
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 00:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der findes 2 måder at beskytte PDF-filer på, med en simpel kode (som f. eks. e-pusher) eller med DRM.

En simpel kode egner sig bedst når det er et fåtal af eksemplarer som skal distribueres. Det er forholdsvis billigt - alt du skal bruge er en fuld version af Adobe Acrobat Standard, Pro eller Pro Extended (ikke Reader). Når du gør dette vil jeg anbefale at du bruger en stærk kryptering (du kan vælge mellem forskellige niveauer og jo bedre kryptering du vælger, jo nyere en version af Reader kræves der for at åbne dokumentet) samt at du bruger modtagernes e-mail-adresser som kode for at undgå spredning.

http://www.adobe.com/products/acrobat/

Ved DRM bliver filen låst til den enkelte computer og kan ikke spredes (meget), selv ikke hvis koden videregives. Det er dyrt at komme igang med og egner sig bedst til større distributioner, så som forlag.

http://www.adobe.com/products/adept/

Hvis du vil give dine læsere mulighed for at anvende andre enheder end en computer (f. eks. Sony's Reader), skal du være opmærksom på, at de forskellige enheder ikke nødvendigvis understøtter begge (eller nogen) former for kryptering. Sony's Reader understøtter således kun DRM, mens Amazon's Kindle mig bekendt ikke understøtter nogen af krypteringsmåderne.

Mvh Claus // Amino

-- Mine debatindlæg er udtryk for min egen holdning og har ikke noget med Amino eller andre at gøre.

Fra Vanløse
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 14:45

Hvorfor ikke bare lave en mappe med de dokumenter og sæt kode på mappen ! Det ville nok være meget lettere istedet for at sætte kode på hver enkel dokument.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)