Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelance sælger til 20%, er det for meget ?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 4. May 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har solgt smykker i et års tid fra webshopen, men ønsker nu at udvide med en freelance sælger som vil have 20%  (Sælger der vil sælge B2B)  men er kommet i tvilv om det er for meget 20% ?  Sælger skal kun skaffe ordres hjem, jeg laver resten. 

Noget at jeg er kommet i tvivl om, er hvordan man  faktisk beregner de 20% fra. Det er smykker jeg importer selv fra Tyrkiet.  eks. har jeg en kost pris pr stk. 14EUR incl. fragt. m.m.  og disse smykker sælges for 550kr i butikkerne og butikens indkøbspris er 220kr + moms.  Hvor meget får sælger hvis hun skal have 20%. ?

Bedste hilsner
Mira

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 23:11

De 20% ville jeg beregne af din salgspris, altså af de 220+moms.

så 20% af 220 = 44 kr. plus moms så 55 kr.

Du kan evt. overveje at lave forskellige procentsatser for første og andet salg, eller en anden form for fleksibel procentsats.

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Tilmeldt 4. May 09
Skrevet kl. 15:56

Hejsa Tak for svar

Er du sikker på der skal moms på ?   er det ikke en løn på 44kr pr stk.  alti ialt , og ikke 55kr ?    

Mvh

Mira

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 16:20

Det kommer an på om du vil aflønne vedkommende traditionelt eller om vedkommende skal fakturer dig for provisionen.

Hvis det er løn er det uden moms hvis det er pr. faktura er det med moms.

Mvh Peder

Tilmeldt 4. May 09
Skrevet kl. 16:24

ok :-)  bliver lidt rundt tosset,  Men det bliver den samme udgift for mig uanset hvad jeg vælger eller ?

Hmmm hvad er mest normalt / brugt ?  

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 16:29

Nrå du har lavet momsafregning ender det under alle omstændigheder med at være den samme udgift for provisionen.

Dog skal du forvente nogle små udgifter til lønsystem (og en smule ekstra administratione) hvis du vælger at udbetale løn almindeligt.

Omvendt vil du så få en lille likviditets bonus ved ikke løbende at skulle udbetale moms.

Jeg ved ikke hvad der er mest almindeligt. Men grundlæggende så er det en likviditets vs administrations afvejning du skal lave.

Tilmeldt 4. May 09
Skrevet kl. 16:33

Tak Peder

Men det ville nok være mest normalt freelance sælgerne sender mig en faktura på  "44kr + moms"  og så hvis jeg forstår ret at momsen trækker man fra i sit regnskab

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 16:39

Du trække det ikke fra, i regnskabet. Du noterer det bare som alm. købsmoms når du opgiver din moms.

Det var så lidt Big Smile

Tilmeldt 4. May 09
Skrevet kl. 16:42

Men for lige at være sikker :-).  Når man aftaler 20%, så  er det vel ikke 44kr incl moms man mener

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 16:45

Nope, det er 20% af 220 ekskl. moms eller 20% 275 incl. moms. (Ellers er provisionen lavere end 20%)

Mvh Peder

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)