Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overfør penge til udenlandsk konto

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen der ved om det koster ekstra at overføre penge til udenlandske kontoer sammenlignet med indenlandske? Hvad eventuelt prisen ville være for at overføre noget så småt som 10 kr? :D

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:39

Mener der er et gebyr på 25-30 kr ved overførsel pr netbank... Men er ik sikker

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 16:39

Det koster som regel et gebyr og beløb som 10kr, virker latterlig små - og kan selv ikke betale sig.

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra København S
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 17:42

Kommer også an på om det er til en europæisk bank eller oversøisk. Europæiske er rimeligt nemme. Her vælge man bare at deles om omkostninger, og så koster det kun 20 kroner (Danske Bank).

Men med oversøiske er det lidt mere tricky. Selvom man vælger at man vil betale alle omkostninger, kan modtager banken godt finde på at tage gebyr alligevel. Det har jeg lige været ude for, hvor bank i Panama tog $40 for at modtage penge, som jeg allerede havde betalt 120 kroner for at få overført fra Danske Bank...

Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 17:51

Den billigste løsning er: netbank

Alternativt kan du lade din bankrådgiver gennemføre overførslen, men dette er dyrt.

Ved overførsler på 10 kr., kan det bedre betale sig at vinke farvel til pengene. Overførslen vil altid være dyrere.

Besøg www.finando.dk

... Danmarks nye forum med spørgsmål og svar indenfor netop din økonomi. Har du spørgsmål vedrørende investering, pension, skat, finanskrisen eller den nye skattereform, så besøg www.finando.dk.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:51

Dorit

Hvor smart er det at vælge "deles om omkostningerne", når beløbet er 10 kr? Så koster det modtager penge at "modtage" beløbet hehe

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 18:27

ok så for at sætte det op anderledes :) Hvis vi ser på et MMO hvor du skal betale månedligt beløb bruger man sit VISA dankort og betaler derfor et beløb hver måned. Her betaler man da ikke et gebyr, eller gør man?

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 20:01

Jeg betaler 100,- kr. pr. overførelse til Kina No

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:03

Simon

Det afhænger af om modtager af pengene påtager sig gebyret eller om du skal betale det. Men alt andet lige, så er det gebyr væsentlig mindre, ja faktisk ik eksisterende, i forlhold til en bankoverførsels omkostning...

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 20:27

SimonTHK:
Nogen der ved om det koster ekstra at overføre penge til udenlandske kontoer sammenlignet med indenlandske? Hvad eventuelt prisen ville være for at overføre noget så småt som 10 kr? :D

Ja, det koster ekstra. Jeg betaler ikke noget for at overføre fra Danske Bank til en anden konto i Danmark, men når jeg overfører til min konto i Malaysia betaler jeg 20 kroner i gebyr til Danske Bank samt noget, der ligner 8 kroner til min bank hernede.

Hvis du virkelig insisterer på at overføre 10 kroner, så ville jeg kigge nærmere på PayPal (kan ikke anbefale Neteller).

Håber det kan bruges.

Mvh,
Michael

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)