Vi skal i gang med et helt nyt design og programmering af vores shop www.houseofkids.dk Da vi efterhånden har ret mange varer går jeg i tankerne om at lave vores hovedområder som vandrette menupunkter, eks.: Børnetøj Børnesko Legetøj Outlet Når man så eks. klikker på børnetøj skal der komme tre valgmuligheder man kan få vist varerne på: mærker, beklædningsdel og størrelser. Efter man har valgt vil man få vist de indre katagorier i venstre menuside som normalt. De kører lidt samme struktur på www.ellos.dk Der er dog så meget snak om at man endelig kun skal lave navigering i venstre side, da det er det som folk er vant til. Og hvis risikoen er at vi mister salg - så bliver jeg jo nødt til at lytte :·) Omvendt synes jeg hele tiden at jeg ser store shops benytte vandret navigering - så jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre nu..... Men findes der nogle undersøgelser eller artikler om dette? Og hvad er jeres mening? skriv skriv skriv..... Mange hilsener Helle |
Først og fremmest synes jeg det er et pænt site I har.
Hvis du ønsker en vandret navigation, kan du komme ud i problemer med din mængde af underpunkter i hvert hovedpunkt. De skal jo enten ekspanderes i en boks ved hovedpunktet, hvor boksen så forsvinder, når en kunde har valgt et underpunkt eller hovedpunktet. Eller underpunkterne skal ekspanderes som endnu en vandret menu under hovedpunkter, men spørgsmålet er om det ikke bliver forvirrende og klodset?
Jeg ville mene at den lodrette menu er bedre i dit tilfælde, hvor du har mange underpunkter. Jeg tror også det giver brugeren en god fornemmelse af at browse hovedpunktet, når listen af underpunkter står klar til at blive trykket på.
De felste store webshops bruger jo begge dele, hvor hovedpunkterne står som vendret menu og underpunkter som lodret - men det sparer jo ikke rigtig noget plads, og tvinger brugeren til at tage stilling til to menuer. Ikke rigtig brugervenligt efter min mening.
Hvis det er fordi du ønsker mere plads til indhold på siden, kan du evt. udvide siden lidt i bredden. Lige nu er jeres side på lidt under 800 pixels, hvor langt de fleste slærme bruger min 1024 i bredden; stort set de eneste som ikke gør er 7" netbooks med 800x480 opløsning.
Håber det gav mening, held og lykke med opdateringen :o)