Hej Aminoer Jeg har lige fået installeret Linux-Ubuntu på en af mine bærbar - bare for at afprøve det- og vil høre om I har kendskab til nogel gode-gratis programmer indenfor det grafiske og indenfor regnskab til dette styresystemer. Målet er hvis jeg finder de rigtig programmer vil jeg sætte alle mine pcér på Linux. Det er 3 bærbar og 4 stationær der er snak om og evt. skal jeg så ha lavet server system, men jeg har ikke lige så meget forstand på det system så derfor spørger jeg jer herinde hvad erfaringer i har ! MvH |
Kenn Bo Overgaard:Hej Aminoer
Jeg har lige fået installeret Linux-Ubuntu på en af mine bærbar - bare for at afprøve det- og vil høre om I har kendskab til nogel gode-gratis programmer indenfor det grafiske og indenfor regnskab til dette styresystemer.
Målet er hvis jeg finder de rigtig programmer vil jeg sætte alle mine pcér på Linux. Det er 3 bærbar og 4 stationær der er snak om og evt. skal jeg så ha lavet server system, men jeg har ikke lige så meget forstand på det system så derfor spørger jeg jer herinde hvad erfaringer i har !
MvH
Det bedste jeg har kunne finde der virkede var grisbi og gnucash som ikke er brugbare til noget seriøst. Derfor vil jeg anbefale dig et webbaseret økonomisystem f.eks. saldi/revilution/e-conomic.
Alternativt kan du jo i linux med vmware køre virtuelle maskiner med windowsprogrammer i.
VH Jørgen Olsen