Hejsa Jeg er blevet lidt i tvivl om brugen af rabatkuponer er forbudt eller tilladt. Jeg er ikke i tvivl om at rigtig mange erhvervsdrivende benytter forskellige former for rabatkuponer (bare søg på rabatkupon på Google), men jeg kan også finde eksempler på firmaer som har fået bøder for at uddele rabatkuponer. http://www.erhvervsbladet.dk/article/20071016/news01/71016002/ Hvad er status? Må jeg lave trykte rabatkuponer og uddele dem til mine kunder? Hvis ikke, hvorfor er dette så anderledes end rabatkoder til websites hvor man ved at indtaste en kode kan opnå x% rabat? Eller websites som giver deres kunder muliged for at henvise en ven, som så opnår x% rabat ved første køb. Skal man i virkeligheden bare kalde det noget andet end en rabatkupon? Gavebevis? Tilgodebevis? Mvh Søren
|
Hej Søren.
Det er slet ikke ulovligt at uddele rabatkuponer. Der hvor det bliver ulovligt det er hvis du ikke har de samme rabatkuponer til at ligge på din disk eller lignedne. Det er fordi alle skal være lige eller noget i den stil. Du må ihvertfald ikke uddele rabatkuponer til nogen uden at andre har samme mulighed.
Hvis du uddeler rabatkuponer til dem der køber over en hvis sum så mener jeg at det er lovligt nok kun at uddele til dem, men denne del er jeg ikke helt hundrede på.