Jeg går og overvejer at lægge brochure ud i en masse forskellige forretninger.
Hvilke erfaringer har i med dette, hvordan kontakter i den pågældende forretning og hvilke fordele tilbyder i dem som har jeres brochure, eller andet salgsmateriale, liggende?
Er det noget i har oplevet som positivt for de forretninger som i har kontaktet?
Jo jeg byder da gerne ind med lidt erfaringer, jeg har en del kunder som har gjort den slags udstationering... der er lidt 3 modeller:
1. Der er nogen steder hvor de gerne vil have det liggende uden at få noget igen... gerne fordi man ofte handler der og dermed yder en den service, for på den måde at netværke imellem deres kunder.
2. Afhængigt det meget af hvor meget potentielt salg der er i at have ens materiale liggende der, hvis det er et godt sted, kan man næsten gå så langt som at give lidt procenter mm. så det næsten ligner en slags forhander. Ellers har jeg set at man har lovet folk en julegave, eller noget i den stil.Hvis man har godt styr på hvor de forskellige kunder kommer fra, så man man jo nemt se hvilke steder det er godt at have materiale liggende og så kan man give dem en tilsvarende stor julegave....
3. Udvælg nogle steder hvor du også kan gøre noget for dem, have deres materiale liggende, eller på anden måde henvise kunder der til, lidt som at bytte links på hjemmesider...