Jeg arbejder til dagligt med programmering af systemer til biler (ECU=engin control unit,DCU=driving cycle unit,dSpace=værktøj til realtime produktudvikling på biler). Disse enheder er computere med elektriske ind- og udgange der måler og styrer biler. Enhederne kommunikere i et nestværkssystem der hedder CAN. ECU'ere og DCU'ere sidder i bilerne og er altså komponenter i bilerne. dSpace bokse anvendes når der udvikles nye styringer til test og de anvendes også til fly udvikling.
Jeg skal lige være sikker på, hvad du spørger om. Når du taler om 50% styrke, er det så styrken hvormed bremserne trykkes sammen ? Det siger jo ikke noget om hvor meget man bruger bremserne, idet der er forskel på bruget ved stilstand (bemseforbrug =0) og under kørsel (bremseforbrug=afhænger af hastighed, acceleration,trykkraft).
Du skriver også "et diagram", hvilket jeg forestiller mig er, at du gerne vil gemme data sekund for sekund (eller hvert 1/1000 eller 1/10000 sek). Men dette kræver en del datakapacitet, hvorimod en summering af data måske er en bedre ide på en serieproduceret bil. Det skyldes at man lægger så lidt hukommelse som muligt i en bil da det er meget kostbart.
Lad mig høre lidt mere om, hvad du har brug for - så skal jeg se, om jeg kan give et fornuftigt svar.