Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ved du meget om biler?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Islands Brygge
Tilmeldt 23. Mar 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har et par spørgsmål (forholdsvis avanceret) så jeg vil gerne lige hører om der er nogle af jer der ved noget om biler og .. ja ... Dens bremser sådan set?

Mvh. Nicklas Sjøner

Fra Kjellerup
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 74
Fra  MTech-Innovation Skrevet kl. 19:28

Hej Nicklas!

Hvad er det du gerne vide ang bremser? Jeg er ikke super expert på området, men måske kan jeg hjælpe.

mvh 
Michael

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 19:34

Hej Nicklas

Skyd løs, jeg har mere end 10års erfaring som automekaniker.

Mvh Brian

Fra Islands Brygge
Tilmeldt 23. Mar 09
Skrevet kl. 20:04

Tak for svarende! :) Jamen jeg vil vide om det er muligt at trække info ang "bremse %" ud af bilen så man fx kan lave et diagram over hvor meget man bruger bremserne ? :)

Altså hvis jeg fx bremser m. 50%'s styrke så få det ud af bilen, hvis I forstår? :)

Mvh.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 20:20

Er ikke helt med på hvad du mener, kan du uddybe det?

Der er mange ting der gør sig gældende, bilens vægt, bilens dæk og så det at bilen altid bremser mest på forhjulene (pga vægtfordeling)

Nogle bremseprøvestande får med en trykføler, som ligges på bremsepedalen og dermed måler trykket i Nm. Så kan bremsekraften aflæses på bremserulefeltet,  på den måde kan du jo godt lave nogle målinger og sætte ind i et diagram.

Men det  er forskelligt fra bil til bil.

Håber du kan bruge det til noget, ellers spørg endelig.

Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 21:28

Jeg arbejder til dagligt med programmering af systemer til biler (ECU=engin control unit,DCU=driving cycle unit,dSpace=værktøj til realtime produktudvikling på biler). Disse enheder er computere med elektriske ind- og udgange der måler og styrer biler. Enhederne kommunikere i et nestværkssystem der hedder CAN. ECU'ere og DCU'ere sidder i bilerne og er altså komponenter i bilerne. dSpace bokse anvendes når der udvikles nye styringer til test og de anvendes også til fly udvikling.

Jeg skal lige være sikker på, hvad du spørger om. Når du taler om 50% styrke, er det så styrken hvormed bremserne trykkes sammen ? Det siger jo ikke noget om hvor meget man bruger bremserne, idet der er forskel på bruget ved stilstand (bemseforbrug =0) og under kørsel (bremseforbrug=afhænger af hastighed, acceleration,trykkraft).

Du skriver også "et diagram", hvilket jeg forestiller mig er, at du gerne vil gemme data sekund for sekund (eller hvert 1/1000 eller 1/10000 sek). Men dette kræver en del datakapacitet, hvorimod en summering af data måske er en bedre ide på en serieproduceret bil. Det skyldes at man lægger så lidt hukommelse som muligt i en bil da det er meget kostbart.

Lad mig høre lidt mere om, hvad du har brug for - så skal jeg se, om jeg kan give et fornuftigt svar.

Fra Islands Brygge
Tilmeldt 23. Mar 09
Skrevet kl. 22:29

Mange tak for det fine svar, Japping. Jeg har smidt dig en PM :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)