Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overtagelse af fordring

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en kunde der skylder mig for et par fakturaer og jeg ved han er ret pasiv omkring hans virksomhed, så vi har snakket om muligheden for at jeg går ind og overtager inddrivelsen af nogle af de penge som hans kunder skylder ham. (tror ikke helt han skan overskue det længere).

Er det juridisk muligt, jeg ved ikke helt hvor meget det er muligt at inddrive fra hans kunder, men jeg kender en af dem fra noget tidligere samarbejde, så jeg ville sikkert have nemmere end ham ved at få pengene.

Grunden til at jeg vil indgå i at hjælpe med at inddrive pengene er at hans selskab er til dels at hvis jeg ikke gør det er de tabt, da hans firma er et smba...så han hæfter ikke for noget...

Men hvordan gør jeg det juridisk?

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Skrevet kl. 15:03

Er der ingen der har nogen bud, på hvordan det gøres juridisk?

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 15:10

Jeg tror bestemt ikke der skal være noget i vejen for at indtræde som "konsulent".  - så kan du både få dit tilgodehavende hjem og udtage honorar herfor - Ud fra det som du har oplyst. Jeg ville da bare gå i krig...

hilsen Michael

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:15

Mit bedste bud er, at den oprindelige fordringshaver skriver til  skyldner at fakturaen er overdraget til dig og at betaling kun kan ske med indfriende virkning til dig. Lidt samme princip som når du sælger en faktura til et factory-firma...

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Skrevet kl. 20:44

ok, så må jeg jo igang, med at kikke på inddrivelsen af pengene....

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:49

Reklameshoppen.dk:
ok, så må jeg jo igang, med at kikke på inddrivelsen af pengene..

Jeg har selv i går rejst et lignende spørgsmål til et i mit netværk som har erfaring med inkassosager. Når og hvis hun har tid til at svare lader jeg det tilgå til dig også.

Henrik

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Skrevet kl. 21:04

Klovn:

Reklameshoppen.dk:
ok, så må jeg jo igang, med at kikke på inddrivelsen af pengene..

Jeg har selv i går rejst et lignende spørgsmål til et i mit netværk som har erfaring med inkassosager. Når og hvis hun har tid til at svare lader jeg det tilgå til dig også.

Henrik

Tak, ja spørgsmålet bliver jo nok desværre rigeligt aktuelt det næste stykke tid.....

mvh Thomas

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 21:07

Proev at laes afsnittet omkring fordringer og gaeldsbreve i kompendiet til erhvervsret fra www.ventus.dk . Det er beskrevet forholdsvis nemt forstaaeligt. Husk nu at laese hele afsnittet og lige dobbelttjekke for eventuelle klausuler.

I langt de fleste tilfaelde betragtes gaeldsbreve som en handelsvare. Det vil sige. du kan nemt overtage gaeldsbrevet, og skyldner skal blot informeres herom. Du har noejagtigt de samme rettigheder som laaner inden overdragelsen af gaeldsbrevet, inkasso osv.

Haaber du kunne bruge svaret til noget.

Hilsen

Simon Larsen

Simon S Larsen Purchasing analyst

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Skrevet kl. 15:38

Jeg snakkede lige med Jacob Tøjner, som klargjorde hvordan det kunne gøres ret nemt og gav mig dette link... Meget hjælpsom fyr forresten!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)