Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Helt grøn - omkring opstart...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Oure
Tilmeldt 4. Dec 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen...

Jeg har været tilmeldt herinde længe, men det er først nu jeg rigtigt kommer på banen.

Jeg er uden tvivl en iværksætter. Jeg har aldrig været i tvivl om at jeg på et tidspunkt ville starte op selv, men om det blev som virksonhed eller som freelance har jeg ikke helt været sikker på. Og det er jeg måske stadigvæk i tvivl om.

Det jeg rigtigt gerne vil vide med dette indlæg er:

Jeg (og en anden) skal til at starte op selv. Vi skal undervise i dans og det kommer til at foregå på en café/diskotek, hvor vi låner lokaler gratis, og selv får den indtægt vi beslutter danserne skal lægge for undervisningen. Jeg går ud fra vi næsten bare kan tage de penge, opgive dem til skat og så kører det ellers bare. Det er jo en lille ting.

MEN det jeg så tænker er at jeg med tiden vil udvide med masser af andre muligheder, der ikke er indenfor dans. Jeg kunne selvfølgeligt være freelancer og på den måde "sælge" mig selv. Men er det helt dumt at tænke at det er bedre og lettere for mig selv at starte en virksomhed op og så stille og roligt lære alt det der er at lære omkring det, og den tid indtil det bliver større så bliver brugt på det?

Er der nogen jeg bør kontakte for at få god og objektiv rådgivning? Jeg har hørt om kommunernes hjælp, og her på Fyn er der vidst en enkelt man kan kontakte - er det en god idé?

Det må være det for nu - har 1000 spørgsmål, men det letteste er at blive sendt videre til et sted, der kan hjælpe mig igang...

 

Karina

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karina

 

du kan nok finde mere fornøden hjælp på : www.startguiden.dk

Derudover skal du - sammen med din partner ligger et budget med det sammen. Find alle jeres omkostning, kontor, lønninger (x 2) tlf. internet brochure mv... Så kan du hurtigt se hvormeget i skal omsætte for pr. aften/dag/uge/mdr.....

Salgsmæssigt kunne jeg forslå dig at sælge i mængde til større virksomheder. Der er flere størrre virksomheder der har aftale med fitness, kostvejledere osv.  Endvidere kunne jeres undervisning indgå som sjovt indput til store personalefester... både virksomheder og sportforeninger, så kan der komme gang i den. det skaber både en sjov fest og kan muligvis skabe kontakt til dem som har lyst til at gå til dans senere...

 

 

Michael

Fra Oure
Tilmeldt 4. Dec 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Jeg kigger på startguide - tak for det...

Der er ingen problemer i at finde ud af at få videreudviklet på dansen. Og hvis det udelukkende var det, så var jeg heller ikke rigtigt i tvivl om så meget. "Problemet" er at jeg andre ting jeg gerne ville samle i et (de andre ting er ikke aktuelle endnu), og derfor synes jeg et eller andet sted at det giver god mening at starte en virksonhed op (alene - ikke sammen med hende jeg danser med) og dansen kunne så være en del af det (som det eneste til at starte med).

Karina

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)