Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms og Skat i forhold til cashbacksites

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 28. Feb 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Har lige 2 spørgsmål jeg ikke rigtig kan se mig ud af. Det første vedrøre Moms

Når man driver en cashback site, og køber de produkter man skal give til sine brugere trækker man jo momsen fra det giver sig selv, men efterfølgende giver man produkterne væk gratis. Kan det virkelig passe er det ingen salgsmoms er så? Eller hvordan beregner man denne?

Det andet spørgmål drejer som om hvorvidt ens brugere skal betale skat af de ting du giver dem for at klikke på dine annoncer og købe dine varer? Skal de opgive at de nu har modtaget 4 parfumer for at have tilmeldt sig til 30 konkurrencer?

På Forhånd Tak

De Bedste Hilsner

Philip Brechmann

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 14:27

Det kommer an på om du er momsregistreret eller ej. Ud fra din tekst vil jeg gå ud fra, at du er momsregistreret.

Når du for selve varesalget får 0  kroner, så er salgsmomsen selvfølgelig også 0 kroner. På udbetalingerne fra affiliatebureauerne er der derimod lagt moms på - og det er jo i princippet dit "salg" - så værsgo, her er din salgsmoms. Priserne hos affiliatebureauerne er altid opgivet excl moms - og den lægges altså til ved udbetalingen.

Jeg ved godt, at det kun var svar på halvdelen af dit spørgsmål - men den anden halvdel må jeg lade stå til en anden Wink

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:50

Mattias Skovhøj:
Jeg ved godt, at det kun var svar på halvdelen af dit spørgsmål - men den anden halvdel må jeg lade stå til en anden

Det lyder som et betryggende svar taget din egen forretning i betragtning!Wink

Spøg til side. Brugerne af en cashback site skal selv selvangive/oplyse værdien af "gaverne"/ forbrugte point overfor SKAT , da det betragtes som B-indkomst.

Dine momsbetragtninger tror jeg ikke er så simple som du gør dem til.

1. Der er dels det ben, der omfatter afregningen fra affiliatebureauerne, hvoraf en del jo "omfordeles" til brugerne af sitet.

2. Så er der det ben at det indkøbes nogle varer til "Pointshoppen" og som så sælges mod betaling af point.

Der ligger helt sikkert en registreringsmæssig udfordring ved cashbacksites.

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 15:00

Nej, mine brugeres skattesager blander jeg mig ikke i Smile Det er da meget betryggende..

Jeg betaler moms for mine indtægter for salg af varer, og jeg får moms tilbage for mit indkøb af varer. Nøjagtig som i enhver anden forretning? Hvordan ville du ellers opgive det? Der er jo ikke vanvittig mange felter at vælge imellem på momsindberetningen Wink

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:10

Mattias Skovhøj:
Der er jo ikke vanvittig mange felter at vælge imellem på momsindberetningen

Nej - den kan vi ikke lave om på.

Mine tanker går alene på den regnskabsmæssige registrering.

Fra Odense
Tilmeldt 28. Feb 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 16:36

Tak for den foreløbeige hjælp så med hensyn til moms så skal jeg bare trække min køb moms fra de varer jeg køber og eller ikke bekymre mig mere om det ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)